Szerző: Bodnár Ádám

2002. június 18. 10:39:09

Augusztustól kapható a Nintendo GameCube konzolhoz szánt modem

A Nintendo bejelentette, hogy Japánban augusztus 8-tól megvásárolható a GameCube konzollal kompatibilis modem, amelynek segítségével a felhasználók az internetre csatlakozhatnak és játszhatnak. Egyelőre csupán két játék támogatja a modemes kapcsolatot, a Phantasy Star Online 1 és 2. A modem ára 3800 jen, azaz kb. 7800 forint.

A Nintendo bejelentette, hogy Japánban augusztus 8-tól megvásárolható a GameCube konzollal kompatibilis modem, amelynek segítségével a felhasználók az internetre csatlakozhatnak és játszhatnak. Egyelőre csupán két játék támogatja a modemes kapcsolatot, a Phantasy Star Online 1 és 2. A modem ára 3800 jen, azaz kb. 7800 forint.

A világ második legnagyobb konzolgyártója közölte továbbá, hogy az ősz során egy szélessávú hálózatokkal kompatibilis illesztőt is piacra dob a GameCube-hoz. Amerikai vagy európai megjelenés azonban egyelőre nem került szóba.

A Nintendo tavaly szeptemberben dobta piacra a GameCube-ot, és az áprilisban elkezdődött pénzügyi évben a forgalmi célkitűzés 12 millió darab, szemben a Sony 20 millió darabos PlayStation 2-eladási terveivel. A vállalat 2005 márciusáig világszerte összesen 50 millió GameCube játékkonzol eladását tervezi.

Satoru Iwata, a cég elnöke újra megerősítette, a Nintendo stratégiájának lényege, hogy innovatív játékokkal igyekszenek elnyerni a fogyasztók bizalmát, és nem törekszenek arra, hogy olyan ambiciózus szórakoztatási technológiákat építsenek be a játékkonzolba, mint amilyenek a PlayStation 2-ben és a Microsoft Xboxban találhatók.

"A játékkonzolok teljesítményének és a még valósághűbb grafikának és hangnak is kezdjük elérni a határait, mi éppen ezért azzal igyekszünk megnyerni a felhasználókat, hogy a szórakoztatás új útjait keressük és szeretnénk másféleképpen meglepni az embereket" -- mondta Iwata egy elemzői konferencián.

A Sony, a Nintendo és a Microsoft májusban jelentős árcsökkentéseket jelentettek be legújabb generációs játékkonzoljaikkal kapcsolatban, a cél természetesen az, hogy növeljék a fogyasztói bázist, mivel a játékiparban a nyereség főként a szoftvereladásokból származik.

Iwata ugyanakkor aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az árcsökkentési láz esetleg átterjedhet a hardverről a szoftverre is, ami komoly gondokat okozhat a játékgyártóknak. "Válsághelyzet kezd kialakulni, a szoftverár-csökkentések tönkretehetik a játékipart" -- közölte Iwata.

A Nintendo elnöke ezzel egy időben megvédte azt a cégpolitikát is, miszerint jelentős készpénztartalékokkal gazdálkodnak, ahelyett, hogy a pénzt új üzletágakba vagy más lehetőségekbe fektetnék. "Nekünk 7,25 milliárd dollár készpénzünk van, de egyik riválisunknak, a Microsoftnak 40,25 milliárd... Ez egy rendkívül kockázatos piac. Eljöhet az az idő, amikor jelentős befektetéseket kell eszközölnünk."

a címlapról

Hirdetés

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról

2019. november 20. 23:27

Idén 90 fős előadói gárdával készülünk a HWSW mobile! digitális termékfejlesztési konferenciára, de hogy segítsünk az eligazodásban, kiemeltük neked a hét kedvencünket.