Szerző: Bodnár Ádám

2002. június 11. 12:40

Ősszel Japánban is bemutatkozik az Xbox Live internetes többjátékos szolgáltatás

A Microsoft bejelentette, hogy az idén ősszel az Egyesült Államok után Japánban is elindítja az Xbox Live szolgáltatást, amelynek segítségével a konzolok tulajdonosai az interneten egymással játszhatnak majd.

HIRDETÉS

A Microsoft bejelentette, hogy az idén ősszel az Egyesült Államok után Japánban is elindítja az Xbox Live szolgáltatást, amelynek segítségével a konzolok tulajdonosai az interneten egymással játszhatnak majd.

"A kezdetektől fogva az online játékra tettünk, és milyen jól tettük" -- mondta a bejelentés kapcsán az Xbox japán igazgatója, Hirohisha Ohura. "A szélessávú internetes szolgáltatások hihetetlen mértékben fejlődnek Japánban" -- tette hozzá. Ohura megjegyezte, hogy a felmérések szerint az Xbox japán vásárlóinak mintegy fele rendelkezik szélessávú internetkapcsolattal. A helyzetet azonban némiképp árnyalja, hogy februári premierje óta az Xbox egyelőre csupán mintegy 250 ezer példányban kelt el Japánban.

Egyelőre úgy tűnik, a japán játékosok nem érdeklődnek túlságosan az internetes többjátékos szolgáltatások iránt. A PlayStation 2 legnépszerűbb játékának, a Final Fantasy sorozatnak a legújabb, internetes játékra optimalizált 11. része eddig összesen "csak" 90 ezer példányban kelt el, ami erőteljesen elmarad a várakozásoktól.

A Merril Lynch elemzője, Ken Uryu meglehetősen szkeptikus az Xbox Live szolgáltatással kapcsolatban. Uryu úgy fogalmazott, hogy "nem látja, az Xbox Live hogyan járulna hozzá az Xbox eladásaihoz". Más elemzők szintén megkérdőjelezik, hogy a Microsoft képes lesz-e elég Xbox-tulajdonost toborozni, akik hajlandók fizetni az internetes többjátékos szolgáltatásért, hogy az Xbox Live sikeres lehessen.

Az Xbox Live beindulásának pontos időpontját a cég ősszel hozza nyilvánosságra. A Microsoft konzoljához tervezett szolgáltatás -- eltérően a Sony és a Nintendo megoldásától -- egy teljesen zárt előfizetéses rendszer lesz, amelyet a redmondi vállalat működtet majd. John O'Rourke, a Microsoft játékokkal foglalkozó részlegének marketing alelnöke az E3 kiállításon elmondta, hogy egy egyéves előfizetés 49,95 dollárba kerül majd, amely tartalmaz egy headsetet is, hogy a játékosok beszélgethessenek egymással. Azonban ebben a díjban nincs benne a szélessávú internetelérés költsége.


Az Xbox Live szolgáltatás indulócsomagja

Az Xbox Live szolgáltatás támogató játékok között biztosan ott lesz az "NFL Fever 2003", a "Mech Assault" és az "Unreal Chamionship". Egyelőre nem tudni, hogy a szolgáltatás indulásakor pontosan hány játék támogatja majd az Xbox Live-ot, azonban O'Rourke szerint a jövő év végére már legalább 50 ilyen szoftver lesz a piacon.

A Microsoft képviselője rámutatott, hogy az Xbox Live-ot támogató játékok között lesz a sokak által régóta várt "Star Wars Galaxies" szerepjáték, valamint a PC-s világ talán legnépszerűbb internetes akciójátéka, a "Counter Strike". A Microsoft ezen felül bizonyosan elkészíti a "Halo" és a "Project Gotham Racing" interneten játszható változatát is.

Az Egyesült Államokban már lehet jelentkezni az Xbox Live szolgáltatás bétatesztelésére. A Microsoft számításai szerint őszre már 10 ezer bétatesztelő vesz részt az Xbox Live utolsó simításaiban.

Az E3 kiállításon tartott sajtótájékoztató keretében az Xboxért felelős igazgató, J. Allard rámutatott, hogy az MSN Online szolgáltatással kapcsolatos tapasztalatok jelentik a garanciát arra, hogy az Xbox Live szolgáltatás megfelelően működik majd. "Hazai pályán játszunk" -- mondta Allard. "Fel tudunk építeni és működtetni tudunk egy egész világra kiterjedő online közösséget -- hiszen egyszer már megtettük."

a címlapról