Szerző: Vörös Péter

2002. június 09. 08:32:10

A Nintendo ambiciózus GameCube-tervei

[CNET, Reuters] A Nintendo bejelentette, hogy 2005 márciusáig világszerte összesen 50 millió GameCube játékkonzol eladását tervezi. Még így is hosszú út vezet ahhoz, hogy utolérjék a Sony PlayStation 2-t, amelyből a nagy rivális eddig összesen több mint 30 millió darabot értékesített a 2000. márciusi bemutatkozás óta.

[CNET, Reuters] A Nintendo bejelentette, hogy 2005 márciusáig világszerte összesen 50 millió GameCube játékkonzol eladását tervezi. Még így is hosszú út vezet ahhoz, hogy utolérjék a Sony PlayStation 2-t, amelyből a nagy rivális eddig összesen több mint 30 millió darabot értékesített a 2000. márciusi bemutatkozás óta.

A Nintendo tavaly szeptemberben dobta piacra a GameCube-ot, és az áprilisban elkezdődött pénzügyi évben a forgalmi célkitűzés 12 millió darab, szemben a Sony 20 millió darabos PlayStation 2-eladási terveivel.

Satoru Iwata, a cég elnöke újra megerősítette, a Nintendo stratégiájának lényege, hogy innovatív játékokkal igyekszenek elnyerni a fogyasztók bizalmát, és nem törekszenek arra, hogy olyan ambiciózus szórakoztatási technológiákat építsenek be a játékkonzolba, mint amilyenek a PlayStation 2-ben és a Microsoft Xboxban találhatók.

"A játékkonzolok teljesítményének és a még valósághűbb grafikának és hangnak is kezdjük elérni a határait, mi éppen ezért azzal igyekszünk megnyerni a felhasználókat, hogy a szórakoztatás új útjait keressük és szeretnénk másféleképpen meglepni az embereket" -- mondta Iwata egy elemzői konferencián.

A Sony, a Nintendo és a Microsoft májusban jelentős árcsökkentéseket jelentettek be legújabb generációs játékkonzoljaikkal kapcsolatban, a cél természetesen az, hogy növeljék a fogyasztói bázist, mivel a játékiparban a nyereség főként a szoftvereladásokból származik.

Iwata ugyanakkor aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az árcsökkentési láz esetleg átterjedhet a hardverről a szoftverre is, ami komoly gondokat okozhat a játékgyártóknak. "Válsághelyzet kezd kialakulni, a szoftverár-csökkentések tönkretehetik a játékipart" -- közölte Iwata.

A Nintendo elnöke ezzel egy időben megvédte azt a cégpolitikát is, miszerint jelentős készpénztartalékokkal gazdálkodnak, ahelyett, hogy a pénzt új üzletágakba vagy más lehetőségekbe fektetnék. "Nekünk 7,25 milliárd dollár készpénzünk van, de egyik riválisunknak, a Microsoftnak 40,25 milliárd... Ez egy rendkívül kockázatos piac. Eljöhet az az idő, amikor jelentős befektetéseket kell eszközölnünk."

a címlapról

Hirdetés

Éles a HWSW mobile! programja

2019. november 14. 00:12

A legnagyobb hazai digitális termékfejlesztési konferencia 5 szekcióval, 90 előadóval, dedikált workshop nappal várja a látogatókat.