Szerző: Bodnár Ádám

2002. június 4. 11:45

A Hitachi 2,05 milliárd dollárért megvásárolta az IBM merevlemez-üzletágát

A Hitachi 2,05 milliárd dollárt fizet az IBM merevlemez-üzletágáért és az általa irányított vállalatba vonja be azt -- jelentette be a két cég hétőn.

A Hitachi 2,05 milliárd dollárt fizet az IBM merevlemez-üzletágáért és az általa irányított vállalatba vonja be azt -- jelentette be a két cég hétőn.

A két cég már korábban megegyezett arról, hogy merevlemezgyártó részlegüket egy vegyesvállalatban egyesítik, amelynek 70 százalékos tulajdonosa a Hitachi lesz, azonban a japán cég tervei szerint három év múlva teljesen átveszi az irányítást.

Egyes szakértők szerint a Hitachi túl magas árat fizetett az IBM merevlemez-részlegéért, azonban a japán vállalat alelnöke, Masaaki Hayashi elmondta: "Figyelembe véve a szellemi tulajdont, a kiváló munkaerőt és külső szakértők tanácsait azt kell mondjam, tisztességes árat fizettünk".

Az új vállalat világszerte 11 üzemében összesen mintegy 24 ezer alkalmazottat foglalkoztat majd, és a tervek szerint a 2003 áprilisában kezdődő pénzügyi évben már 5 milliárd dolláros forgalom mellett nyereséget tud termelni. A Hitachi bejelentése szerint ekkorra a vállalat a teljes merevlemez-piac negyedét fogja uralni.

Elemzők szerint az új cégnek közel 60 százalékos részesedése lesz a 2,5 hüvelykes (mobil) merevlemezek piacán, ezzel messze megelőzve olyan vetélytársakat, mint a Fujitsu és a Toshiba. Az asztali gépekbe, tárolóeszközökbe és szerverekbe szánt 3,5 hüvelykes lemezeknél a cég a Seagate-tel versenyez majd a piaci elsőségért -- vélik a szakértők.

A Hitachi szerint az új vállalat a 2006/7-es évre akár 7 milliárd dollár forgalmat is bonyolíthat, ugyanis a vállalat szerint a számítógépek mellett egyre több szórakoztatóelektronikai termék -- audio- és videolejátszó, játékkonzol -- tartalmaz majd merevlemezt.

Az IBM számára hatalmas könnyebbséget jelent a merevlemez-üzletágtól való megszabadulás, ugyanis a hatalmas forgalom ellenére a cég ezen részlege már jó ideje veszteséges volt. Mint ismeretes, az IBM idén tavasszal 10 év után először profitfigyelmeztetést tett közzé, amelynek oka a merevlemez-részleget is magában foglaló "Technology Group" vártnál lényegesen gyengébb pénzügyi eredménye volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról