:

Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2002. május 21. 10:40

Sikeres az Axelero

Működésének első évében az Axelero Internet a tevékenységében meghatározó szerepet játszó kapcsolt vonali -- analóg és ISDN -- hozzáférések értékesítéséből származó bevételeit 40 százalékkal növelte 2001 májusa óta. A lakossági piacon kiemelkedően sikeresnek bizonyultak az előre fizetett hozzáférést biztosító netQuick csomagok, az ebből származó bevételek 2001 hasonló időszakához képest nyolcszorosára nőttek. 2001 végéig a nagyvállalatok 46 százaléka lett az Axelero ügyfele, s a DSL eladások mellett az értéknövelt üzleti szolgáltatásokból eredő bevételek is látványosan emelkedtek. Ez utóbbiak 2002 első negyedévében 840 százakékkal nőttek a tavalyi év negyedik negyedévéhez képest. A tartalomszolgáltatás terén az e-kereskedelemből eredő bevételek 2001 hasonló időszakához képest negyvenszeresére, az online hirdetési felületek értékesítéséből származó reklámbevétel pedig 55 százalékkal nőttek.

Axelero [HWSW] Működésének első évében az Axelero Internet a tevékenységében meghatározó szerepet játszó kapcsolt vonali -- analóg és ISDN -- hozzáférések értékesítéséből származó bevételeit 40 százalékkal növelte 2001 májusa óta. A lakossági piacon kiemelkedően sikeresnek bizonyultak az előre fizetett hozzáférést biztosító netQuick csomagok, az ebből származó bevételek 2001 hasonló időszakához képest nyolcszorosára nőttek. 2001 végéig a nagyvállalatok 46 százaléka lett az Axelero ügyfele, s a DSL eladások mellett az értéknövelt üzleti szolgáltatásokból eredő bevételek is látványosan emelkedtek. Ez utóbbiak 2002 első negyedévében 840 százakékkal nőttek a tavalyi év negyedik negyedévéhez képest. A tartalomszolgáltatás terén az e-kereskedelemből eredő bevételek 2001 hasonló időszakához képest negyvenszeresére, az online hirdetési felületek értékesítéséből származó reklámbevétel pedig 55 százalékkal nőttek.

Egyéves működése alatt az Axelero Internet mindhárom üzletága -- lakossági, vállalati és média -- tovább erősítette vezető piaci pozícióját. A 2001 végére vonatkozó adatok alapján az Axelero a lakossági piacon 44,3 százalékos, a vállalati piacon pedig átlagosan 42 százalékos piacrészesedéssel bírt, s ez utóbbi piaci rész az idei év első negyedévének végére már 43 százalékosra emelkedett -- kisvállalatok körében 47, a közepes vállalatoknál 47, míg a nagyvállalati szegmensben 37 százalékos piacrészesedést tudhat magáénak.

Az elmúlt egy év során a lakossági piac egyik legsikeresebb terméke -- a szélessávú ADSL mellett -- az előre fizetett hozzáférést biztosító netQuick volt. Ezek a csomagok mára már az Axelero által értékesített kapcsolt vonali internet-hozzáférések 17,8 százalékát teszik ki. Az elmúlt egy év alatt az Axelero 24 435 darab netQuick csomagot értékesített, s az ebből származó bevételek ugyanebben az időszakban nyolcszorosára nőttek. A kapcsolt vonali hozzáférések értékesítéséből származó összes bevételét a vállalat az elmúlt egy év alatt 40 százalékkal tudta megnövelni.

A vállalati piac legsikeresebb termékei részben a szélessávú internet-hozzáférést biztosító előfizetések -- ADSL Profi, BDSL (business DSL), CDSL (Cisco DSL) --, részben az értknövelt üzleti szolgáltatások -- webEDI, egyedi megoldások -- voltak. Az utóbbiból származó bevétel 2002 első negyedévében, az előző negyedév adataihoz kégypest 840 százalékkal emelkedett.

A tartalomszolgáltatás terén is kimagasló eredményeket sikerült elérni. A fizetős tartalomszolgáltatásból és az e-kereskedelemből eredő bevétel közel negyvenszeresére bővült 2001 hasonló időszakához képest. Az online hirdetési felületek értékesítése terén, az általános reklámpiaci recesszió ellenére egy év alatt 55 százalékos bevételnövekedést ért el az Axelero Internet. Az [origo] látogatottsága, 2001 hasonló időszakához képest megduplázódott, az átlagos napi látogatásszám (ADS) meghaladta a félmilliót (508 045), ami az előző negyedéves eredményekhez képest 15,3%-os növekedést jelent.

Az elmúlt egy éves időszak az ügyfelek elégedettsége terén is pozitív változásokat hozott. A Szonda Ipsos felmérése szerint az ügyfélelégedettségi mutató 2001 áprilisától december véelgéig egy négyes osztályzatú skálán összességében közel 2 tizeddel emelkedett. Az elégedettség legerősebb növekedését ugyanebben az időszakban a szolgáltatás árának megítélésében regisztrálták -- ez meghaladta a két tizedes növekedést --, s a dobogó második fokán közel azonos fejlődés mutatkozott a hibaelhárítás, a telefonos ügyfélszolgálat és számlázás minősége terén. A mért értékek -- az ár kivételével -- minden esetben az "inkább elégedett" kategóriába esnek.

Az ügyfelek elégedettségét, a vállalathoz való kötődését az Axelero Internet meggyőződése szerint tovább növelheti az Axelero Klub néven most bemutatott új online szolgáltatás, amely egy személyre szabható, könnyen kezelhető előfizetői webfelület. Az Axelero Klub főbb szolgáltatásai a webmail (webes hozzáférés az előfizetői postafiókokhoz - a világ bármely pontjáról), az "online életvitelt" támogató funkciók (online határidőnapló, kedvenc saját linkek), az előfizetők véleményformálási lehetőségei (fórum, közvéleménykutatások, online kapcsolat az ügyfélszolgálattal), végül a hozzáféréssel kapcsolatos adminisztratív funkciók és a webtárhelyhez kötődő eszközök. A Klubban kapott helyet a cég ügyfeleit tájékoztatni hivatott hírfolyam is, amely nemcsak marketing-, hanem mindig friss műszaki információkkal is szolgál. Az Axelero Klub minden előfizető számára ingyenesen igénybe vehető.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 00:19

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.