Szerző: Vörös Péter

2002. április 19. 08:46

A Siebel első negyedéves nyeresége és forgalma jelentősen csökkent

[Wall Street Journal] Thomas Siebel, a CRM (customer relationship management -- ügyfélkapcsolat-menedzsment) szoftverek piacán vezető Siebel Systems elnök-vezérigazgatója közölte, hogy valamelyest optimista a negyedik negyedévet illetően, mivel a vállalatok IT-költségvetésében sok pénz maradt.

"Jelenleg meglehetősen optimisták vagyunk a negyedik negyedéves kilátásokkal kapcsolatban" -- mondta Siebel a Salomon Smith Barney technológiai konferenciáján.

Siebel megjegyzései két olyan negyedév után hangzottak el, amelyek nagyon nehezek voltak az egykor gyorsan növekvő szoftvercég számára. Siebel júliusban még óvatos volt a kilátásokat illetően. Akkor az elnök-vezérigazgató azt mondta, hogy a nehéz piaci körülmények várhatóan nem fognak javulni a jelenlegi és a negyedik negyedévben, bár annyit felvetett, hogy a negyedik negyedévben némi szezonális erősödésre lehet számítani.

Mindezzel együtt Siebel elmondta, hogy az IT-piac továbbra is lanyha marad és a gyenge gazdaság korlátozza a szoftveripar növekedését.

Ken Goldman, a cég pénzügyi vezérigazgatója közölte, hogy a szoftvercég nem változtatja meg pénzügyi előrejelzéseit. Goldman szerint a piaci körülmények nem javultak nyáron.

Júliusban a vállalat vezetői azt jelezték előre, hogy az egyszeri költségeket nem számítva a harmadik negyedéves nyereség részvényenként 5-8 cent között lesz, míg a szoftverlicenc bevételek 135-180 millió dollár között várhatók.

A Siebel vezetői megvédték azt a nemrégiben hozott döntést, miszerint az alkalmazottak árfolyam alatti részvényopcióit becserélték készpénzre vagy részvényre. A lépés akár 27 millió dollár készpénzbe és legalább 3 millió, szavazati jogot nem biztosító részvénybe kerülhet a cégnek.

Siebel megjegyezte, hogy a lépéssel az volt a cég célja, hogy megtartsák és motiválják az elkötelezett alkalmazottakat, akik több mint egy éve nem kaptak rendkívüli osztalékot. A cég hagyományosan hátrányba részesítette a készpénz díjazást és preferálta a részvényopciókat, amelyeknek alig volt értéke mostanában, mivel a részvényárfolyam jelentősen visszaesett az elmúlt évben.

A cég közel áll ahhoz, hogy befejezze körülbelül 1200 alkalmazott elbocsátását, szeptember végén várhatóan mintegy 6000 lesz a vállalat létszáma, közölte Goldman.

Siebel megvédte a vállalat szoftvereit, amelyeknek installálása a kritikusok szerint elég nehézkes. "A CRM szoftverek nagy részének telepítése kudarcba fullad" -- mondta Siebel, aki hozzátette, hogy a cég ügyfeleinél ez fordítva van: "A siker különböző fázisainál tartanak a telepítések."

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról