Szerző: Bodnár Ádám

2002. április 5. 14:02

A Sony PlayStation 2 uralja a japán konzolpiacot

[Bloomberg] A vasárnap véget ért pénzügyi éve alatt a Sony összesen mintegy 4 millió PlayStation 2 konzolt értékesített Japánban és ezzel a piac kétharmadát szerezte meg -- állítja az Enterbrain piackutató vállalat, amely a legbefolyásosabb japán videojátékmagazin, a Famitsu kiadója is egyben.

[Bloomberg] A vasárnap véget ért pénzügyi éve alatt a Sony összesen mintegy 4 millió PlayStation 2 konzolt értékesített Japánban és ezzel a piac kétharmadát szerezte meg -- állítja az Enterbrain piackutató vállalat, amely a legbefolyásosabb japán videojátékmagazin, a Famitsu kiadója is egyben.

A szeptemberben megjelent Nintendo GameCube-ból a premier óta 1,3 millió darabot adtak el, amely 20 százalékos piaci részesedést hozott a Nintendo számára. A februárban debütáló Xbox mindössze 190 ezer példányban fogyott és 3 százalékos piaci részesedést szerzett -- áll az Enterbrain felmérésében.

Az Enterbrain eladási adatai kiskereskedelmi üzletek és videojáték-kölcsönzők megkérdezésén alapulnak.

Mint ismeretes, a Microsoft konzoljával kapcsolatban korábban műszaki problémák merültek fel, azonban a cég feltétel nélkül kicserélte a hibásnak vélt Xboxokat. Hirokazu Hamamura, a Famitsu főszerkesztője szerint a vártnál gyengébb eladások hátterében inkább a játékok alacsony száma áll.

Az Xbox japán megjelenésekor mindössze 12 szoftver volt elérhető a konzolhoz, ráadásul nem szerepelt köztük a Halo, amelyik az Egyesült Államokban és Európában is a legnépszerűbb játékok egyike. A Bungie által fejlesztett program japán változata csak április végére készül el.

Jelenleg a PlayStation 2 ára 29,800 jen, az Xbox 34,800 jenbe kerül, a GameCube-ért pedig 25,000 jent kérnek. A Sony a 2000 márciusi megjelenése óta három ízben csökkentette a PlayStation 2 árát.

A hordozható konzolok piacán egyértelmű a Nintendo fölénye. A GameBoy Avance több, mint 4 millió példányban kelt el és közel 90 százalékos piaci részesedést szerzett. A Bandai által gyártott Wonderdwan gépekből csak valamivel több, mint 200 ezret sikerült értékesíteni.

A videojátékok piacán a Nintendo az első, a világ második legnagyobb konzolgyártója összesen több, mint 7 millió szoftvert adott el. A második helyezett Konami 3,6 millió, a Sony 3,3 millió játékprogramot értékesített tavaly április óta.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról