Szerző: Bodnár Ádám

2002. március 5. 13:12

Az Xbox egyelőre csalódást okoz a japán piacon

A Microsoft az Xbox japán bevezetését követő első hétvégén mindössze 123 ezer konzolt tudott értékesíteni -- jelentette a Bloombergs.

A Microsoft az Xbox japán bevezetését követő első hétvégén mindössze 123 ezer konzolt tudott értékesíteni -- jelentette a Bloombergs.

A redmondiak mintegy 250 ezer Xboxot szállítottak Japánba a megjelenés napjára. Bár a vállalat igazgatótanácsának elnöke, Bill Gates korábban már hangsúlyozta, hogy közel sem számítanak az amerikaihoz hasonló fogadtatásra, az Xbox iránti érdeklődés egyelőre igen lanyhának mutatkozik a felkelő nap országában.

Mint ismeretes, a Nintendo GameCube tavaly szeptember 14-én, a terrortámadások után pár nappal debütált Japánban, mégis 175 ezer darab kelt el belől az első hétvégén. A PlayStation 2-ből ugyanennyi idő alatt közel 680 ezer talált gazdára.

Az Xboxhoz átlagosan 1,59 játékot vettek meg a vásárói az első hétvégén, amely jelentősen alacsonyabb, mint az Egyesült Államokban mért 1:2,4 arány. Ennek oka egyfelől az, hogy az USA-ban szinte csak játékokkal együtt lehet megvenni a konzolt, de azt sem szabad elfelejteni, hogy az Xbox -- és talán az egész 2001-es év -- legjobb játéka, a Halo még nem kapható Japánban.

A legnépszerűbb szoftver a Dead or Alive 3 verekedős játék volt Japánban, amelyből több, mint 70 ezer kelt el. Ezen kívül azonban csak a Genma Onimusha és a Project Gotham Racing eladási volumene haladta meg a 10 ezer példányt.

A korlátozott példányszámban megjelent, egyedi festésű Xbox konzolok jól fogytak, azonban valószínűsíthető, hogy ezek jelentős része így vagy úgy amerikai Xbox-rajongóknál fog kikötni.

Az Xbox japán premierjére összesen 12 játékot készítettek el a fejlesztők. A konzol ára 34800 jen, míg ellenfelei, a Sony PlayStation 2 és a Nintendo GameCube 35000 és 25000 jenért vásárolhatók meg. Elemzők szerint az Xbox akkor is sikeres lehet, ha Japánban némileg gyengébben fogy a vártnál, ugyanis az ország "csak" negyedét teszi ki az évente 20 milliárd dolláros konzolpiacnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról