Szerző: Vörös Péter

2002. január 31. 15:07

Kiemelkedő negyedévet zárt az Electronic Arts

[CNET, Reuters, Wall Street Journal] Az Electronic Arts, a világ legnagyobb független játékkiadója rendkívül jó eredményeket ért a december 31-én zárult harmadik pénzügyi negyedévben. A siker nem kis részben a Harry Potter filmmel kapcsolatos játékoknak és a The Simsnek volt köszönhető.

[CNET, Reuters, Wall Street Journal] Az Electronic Arts, a világ legnagyobb független játékkiadója rendkívül jó eredményeket ért a december 31-én zárult harmadik pénzügyi negyedévben. A siker nem kis részben a Harry Potter filmmel kapcsolatos játékoknak és a The Simsnek volt köszönhető.

A Redwood City (Kalifornia) központú cég negyedéves nettó nyeresége 132,3 millió $ (részvényenként 92 cent) volt, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszakban elért 88 millió $-os (részvényenként 63 centes) profittal. A vállalat negyedéves forgalma 832,9 millió $ volt, szemben az előző év hasonló időszakában elért 640,3 millió $-ral, ami 30%-os növekedést jelent.

Az egyszeri költségeket nem számítva a cég nyeresége részvényenként 1,03$ volt -- a First Call által reprezentált elemzők részvényenként 89 centes eredményre számítottak.

Larry Probst, a cég elnök-vezérigazgatója kijelentette, hogy a növekedés nagy része a Harry Potter mozival kapcsolatos játékoknak volt köszönhető. "A Harry Potter volt vállalatunk történetének legsikeresebb termékbevezetése, négy platformon több mint 7 millió darabot adtunk el" -- mondta Probst.

Probst azt is hozzátette, hogy a Microsoft Xbox és a Nintendo GameCube novemberi bemutatója szintén növelte az érdeklődést a játékok iránt az év végén.

További népszerű programok volt a Madden NFL (amerikai futball) és a The Sims sorozat, ez utóbbiból 2 év alatt több mint 12 millió darabot (eredeti játékot ill. különféle kiegészítő csomagokat) adott el a cég.

A cég illetékesei elmondták, hogy a következő pénzügyi évben a legnagyobb kihívás az lesz, hogy növeljék az EA.com (a cég online üzletága) forgalmát. Az EA.com negyedéves nettó vesztesége 44,7 millió $ volt, bár a forgalom kétszeresére, 21,9 millió $-ra nőtt.

Stan McKee, a cég pénzügyi vezérigazgatója elmondta, hogy a hirdetések által támogatott játékok (pl. a Pogo webhely) közel állnak ahhoz, hogy nullszaldós eredményt érjenek el, míg az előfizetéses üzletág várhatóan akkor fog beindulni, amikor beindul a The Sims online verziója. McKee szerint a The Sims Online lesz ezen a piacon az áttörést hozó alkalmazás.

A harmadik pénzügyi negyedévben a cég legfontosabb platformja a Sony PlayStation 2 volt, ez adta a vállalat forgalmának 27%-át (226,9 millió $). Az Xbox részaránya 5% (44,6 millió $, hat játék), a GameCube-é 4% (30 millió $, három játék) volt. McKee úgy véli, hogy ez utóbbi részarányok tovább fognak növekedni, mihelyt a játékkonzolok megérkeznek Európába és Japánba -- a kezdeti eladások mindenesetre bíztatóak voltak.

A cég ebben a negyedévben visszatért a hordozható játékok piacára is, a Harry Potter játékok megjelentek a Nintendo GameBoy platformon, ez adta a negyedéves forgalom 7%-át. John Riccitiello, az Electronic Arts működtetésért felelős vezérigazgatója elmondta, hogy igen jelentős a GameBoy cartridge-ok gyártási költsége, ezért a cég továbbra is óvatos lesz ezen a piacon -- egyelőre csak azokat a játékokat jelentetik meg erre a platformra, amelyeknél jó esély van arra, hogy több százezer darabot tudnak eladni.

Probst úgy véli, hogy a játékkonzol-gyártók folytatódó versenye élénk marad az idén és ez segíti a szoftvereladásokat, különösen akkor, ha a Sony az év közepe táján csökkenti a PlayStation 2 árát. A cég szerint a PS2, ill. Xbox árak a jelenlegi 299$-ról akár 199$-ra is csökkenhetnek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról