Szerző: Vörös Péter

2002. január 10. 11:17

Kína jövőre Japánt megelőzve a legnagyobb ázsiai PC-piaccá válik

[Reuters, Yahoo Finance] Mivel a két ország gazdasága ellenkező irányban halad, Kína 2003-ban Ázsia legnagyobb PC-piaca lesz, megelőzve Japánt, közölte szerdán az International Data Corp. (IDC) piackutató vállalat.

[Reuters, Yahoo Finance] Mivel a két ország gazdasága ellenkező irányban halad, Kína 2003-ban Ázsia legnagyobb PC-piaca lesz, megelőzve Japánt, közölte szerdán az International Data Corp. (IDC) piackutató vállalat.

Kitty Fok, az IDC egyik hongkongi hardverelemzője elmondta, hogy a jelenlegi trendek alapján Kínában 13,2 millió PC-t fognak eladni 2003-ban, míg az előrejelzések szerint Japánban 12,7 millió PC-t értékesítenek jövőre.

Ez egyben azt is jelenti, hogy az USA után a világ második legnagyobb PC-piacává lép majd elő Kína.

Fok szerint az idén 10,8 millió PC-t adnak el a világ legnépesebb országában a tavalyi kb. 8,9 millióval szemben.

A recesszió sújtotta Japánban kb. 13,3 millió PC-t adtak el 2001-ben, az előrejelzések szerint az idén ez a szám 11,7 millióra csökken majd, míg 2003-ra némi javulás várható.

Fok úgy véli, hogy jelenleg a piac elég gyenge Japánban, ezzel szemben Kínában folyamatosan nő a kereslet.

Az IDC szerint az első számú kínai PC-gyártó, a Legend Holdings kezében volt a piac 31%-a 2001 első három negyedévében.

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

a címlapról

Hirdetés

Ollé, lesz SYSADMINDAY!

2025. július 6. 23:56

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

SEMMI

8

Bemutatkozott a Nothing első igazi csúcsmobilja

2025. július 3. 11:59

A prémium modellnek szánt Nothing Phone 3 legegyedibb vonása a hátlapon található Glyph Matrix, amivel a tervezők célja a főképernyő előtt töltött idő csökkentése.