:

Szerző: Barna József

2001. december 27. 14:39

Merre tovább, NVIDIA?

A CNET egyik riporterének egy rövid interjú erejéig ismét sikerült mikrofonvégre kapnia az NVIDIA rokonszenves elnök-vezérigazgatóját, Jen-Hsun Huangot. A beszélgetés apropóját az adta, hogy az NVIDIA azon kevés számítástechnikai cégek egyike, amelyeknek a 2001-es esztendőben, e rendkívül nehéz időszakban is sikerült piaci pozíciójukat erősíteni, lépést tartani a technológia gyors ütemű fejlődésével és töretlenül növelni nyereségüket. Ebben nem kis szerepe volt a Microsofttal kötött igen jövedelmező szerződésnek, melynek révén az NVIDIA lett az Xbox játékkonzol legfontosabb hardverelemeinek, a grafikus processzornak és az alaplapi chipkészletnek a szállítója. Elemzők szerint csupán e megállapodás 2 milliárd dollárral gyarapíthatja az NVIDIA-t az elkövetkezendő öt évben. Ezen túlmenően az NVIDIA tovább növelte piaci részesedését és technológiai erőfölényét a grafikus chipek piacának szinte minden szegmensében.

A CNET egyik riporterének egy rövid interjú erejéig ismét sikerült mikrofonvégre kapnia az NVIDIA rokonszenves elnök-vezérigazgatóját, Jen-Hsun Huangot. A beszélgetés apropóját az adta, hogy az NVIDIA azon kevés számítástechnikai cégek egyike, amelyeknek a 2001-es esztendőben, e rendkívül nehéz időszakban is sikerült piaci pozíciójukat erősíteni, lépést tartani a technológia gyors ütemű fejlődésével és töretlenül növelni nyereségüket. Ebben nem kis szerepe volt a Microsofttal kötött igen jövedelmező szerződésnek, melynek révén az NVIDIA lett az Xbox játékkonzol legfontosabb hardverelemeinek, a grafikus processzornak és az alaplapi chipkészletnek a szállítója. Elemzők szerint csupán e megállapodás 2 milliárd dollárral gyarapíthatja az NVIDIA-t az elkövetkezendő öt évben. Ezen túlmenően az NVIDIA tovább növelte piaci részesedését és technológiai erőfölényét a grafikus chipek piacának szinte minden szegmensében.

Huang szerint nem véletlen, hogy a Microsoft választása rájuk esett. Hiszen rendkívül rövid idő alatt kellett kifejleszteniük a játékkonzol lelkét adó nagyteljesítményű hardvereket, amire -- és ez valóban túlzás nélkül állítható -- jelenleg egyedül az NVIDIA volt képes. S noha -- szemben az egyedi tervezésű rivális játékkonzolokkal -- az Xbox részben kész PC-s alkatrészekre épül, Huang joggal lehet büszke arra, hogy cégének és a Microsoftnak a fejlesztés során sikerült ledolgoznia a Nintendo GameCube egyéves előnyét, és a PlayStation2 hároméves fejlesztési ciklusa helyett egy év munka után piacra dobni az Xboxot.

Huang a beszélgetés során elmondja még, hogy az NVIDIA sikerének további fontos záloga a 3D-s grafika nem várt ütemű térnyerése. Amikor több mint kilenc évvel ezelőtt Huang társaival megalapította a céget, mondja, a piac még nem volt felkészülve erre a technológiára. Ugyanakkor amikor a 3D forradalom megindult, a cég minden korábbi várakozását felülmúlta a technológia gyors elterjedése. Ennek ellenére a 3D-s grafika még mindig kezdeti stádiumban van, és olyan fejlődést várhatunk a közeli jövőben, amilyenről korábban még álmodni sem mertünk -- teszi hozzá.

A cég közeli jövőt érintő terveinek középpontjában található a stabil piaci pozíció kivívása a már megcélzott piaci szegmensekben, valamint a további technológiai fejlesztés és miniatürizálás. Hosszú távon pedig Huang álma az, hogy az NVIDIA technológiája mindennapjaink részévé válik majd.

Az angol nyelvű interjú itt tekinthető meg RealMedia vagy Windows Media formátumban.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 13:44

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.