Szerző: Vörös Péter

2000. április 14. 09:03

A Gateway nyeresége a várakozásoknak megfelelően alakult

A második legnagyobb amerikai közvetlen PC-értékesítő cég negyedéves nyeresége 136 millió $ volt (szemben az egy évvel korábbi 99,5 millió $-ral), míg a forgalom 2,34 milliárd $-ra nőtt (szemben az 1999-es I. negyedévi 2,1 milliárd $-ral).
Az otthoni felhasználásra szánt PC-ket gyártó részleg forgalma 27%-kal nőtt, viszont a vállalati eladások 19%-kal csökkentek. A bruttó árrés 22,6% (ez 1,2%-os emelkedés az 1999-es I. negyedév hasonló adatához képest).
Összességében a cég 1,3 millió PC-t adott el az első negyedévben, ami 16%-os növekedést jelent. Az Észak-Amerikán kívüli eladások több, mint 25%-kal nőttek. A nem-PC jellegű (többnyire a PC-knél nagyobb nyereségtartalmú) eladások szintén emelkedtek és immár a nyereség 25%-át adják (ez év végére a cég szeretné elérni a 40%-os arányt). Kb. 300.000 új Internet előfizetőt szerzett a cég a negyedév során. Az eladott PC-k átlagos egységára 2,8%-kal, 1.851$-ra nőtt - ez ritka jelenség az utóbbi időben, de természetesen ez is a különféle plusz szolgáltatásoknak köszönhető. A Gateway a második negyedévben lassulásra számít - hagyományosan az egyik leggyengébb negyedévről van szó.
Két, a közeljövőben megjelenő újdonság: konyhai Internet terminál (várhatóan Karácsony körül) és Web-mappa (pad - 2001. I. negyedév).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról