Szerző: Vörös Péter

2001. december 4. 11:10

1,4 milliárd dollár értékű szolgáltatási megállapodást kötött az IBM és a Cendant

[Bloomberg, CNET, Reuters] Az IBM 1,4 milliárd $-os, 10 éves szerződést nyert el a Cendanttől. A Nagy Kék fogja menedzselni a Cendant számítógépes rendszereit, amelyekkel többek között olyan cégóriások foglalásait intézik, mint az Avis autókölcsönző cég vagy a Ramada Inn szállodák.

[Bloomberg, CNET, Reuters] Az IBM 1,4 milliárd $-os, 10 éves szerződést nyert el a Cendanttől. A Nagy Kék fogja menedzselni a Cendant számítógépes rendszereit, amelyekkel többek között olyan cégóriások foglalásait intézik, mint az Avis autókölcsönző cég vagy a Ramada Inn szállodák.

Ezenkívül az IBM fogja menedzselni a Cendant olyan szállásszolgáltatóinak számítógépes hálózatait, mint pl. a Days Inn és a Resort Condominiums International, valamint a cég ingatlanvállalatait, pl. a Coldwell Bankert és a Century 21-et.

Az IBM megállapodás szintén kiterjed a Cendant Galileo elektronikus helyfoglalási rendszerére, amely 44 ezer utazási irodát köt össze légitársaságokkal, autókölcsönző cégekkel és szállodákkal.

Nancy Kaplan, az IBM szóvivője elmondta, hogy bár az IBM a világ legnagyobb számítógépgyártója, a számítógépekkel kapcsolatos szolgáltatások forgalma nemrég meghaladta a számítógépeladások bevételeit.

Számítógépek más cégek számára történő működtetése jelenleg az IBM globális szolgáltatáscsoport bevételeinek több, mint 40%-át adja. Az IBM egyre inkább támaszkodik a szolgáltatásokból származó forgalomra, mivel azok folyamatos bevételi forrást jelentenek, szemben a számítógépek és szoftverek igencsak ingadozó keresletével.

Körülbelül 500 Cendant alkalmazott kerül át az IBM-hez, amely hostolni fogja a cég Web-helyeit és működteti a Cendant 1400 szerverét. Az IBM az adat- és tranzakciófeldolgozási műveleteket a Cendant denveri adatközpontjában fogja végezni, itt találhatók a cég mainframe-jei és más nagy teljesítményű szerverei.

Az utazási piacon az IBM már eddig is hasonló többéves szerződések keretében menedzseli a Japan Airlines és az Air Canada számítógépeit.

A 60 ezer alkalmazottat foglalkoztató Cendant novemberben bocsátott el 6000 alkalmazottat, mivel jelentősen csökkentek a szállodafoglalások és utazások.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról