Szerző: Vörös Péter

2000. április 13. 08:46

A Volkswagen is Internet-alapú beszerzést tervez

Az évente 47 milliárd $-os beszerzési költségvetéssel dolgozó cég a General Motors, a Ford és a DaimlerChrysler által tervezett aukciós Web-hely riválisának létrehozását tervezi. A VW partnerei: IBM, i2 Technologies és Ariba. (A Ford az Oracle-lel, míg a GM a Commerce One-nal működik együtt e témában.)
Az autógyártó cégek jelentős (egyes esetekben akár 50%-ot is jelentő) megtakarításokat remélnek a Web-alapú beszerzésektől, főként a készletek csökkenése eredményeként. A szakértők már kevésbé optimisták a dologgal kapcsolatban: WestLB Panmure egyik autóelemzője szerint egészen biztosan nem lehet arra számítani, hogy a VW .com céggé fog válni - az autóiparban van az egyik legszorosabban integrált beszállítói hálózat, amelynél (a tetejében) a költség nem is feltétlenül a legfőbb tényező a beszerzéseknél. A VW egyetért abban, hogy az árcsökkenések főként nem az autóalkatrészeknél, hanem pl. az irodaszereknél lesznek.
A VW már az év végére szeretné beindítani a B2B (business-to-business, vállalat-vállalat) Web-helyet, amelyhez más autógyártók csatlakozását is reméli.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról