:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. november 22. 11:44

Minden eddiginél gyorsabb anti-aliasinget kínál az NVIDIA NV25...

...legalábbis erre enged következtetni a nemrégiben megjelent Comanche 4 helikopterszimulátor készítőinek egy elejtett megjegyzése.

...legalábbis erre enged következtetni a nemrégiben megjelent Comanche 4 helikopterszimulátor készítőinek egy elejtett megjegyzése.

A programhoz mellékelt dokumentáció azt írja, hogy a Comanche 4 csak és kizárólag NVIDIA NV25 grafikus chippel szerelt kártyákon ad majd lehetőséget az anti-aliasing használatára, ugyanis kizárólag ezek a kártyák lesznek képesek megfelelő sebességgel futtatni a játékot.

A hírek szerint jövő év elején megjelenő NV25 újdonságairól egyelőre nem sokat tudni, az már szinte biztos, hogy a chip két vertex shader egységgel rendelkezik majd -- hasonlóan az Xbox XGPU-hoz -- és minden eddiginél magasabb órajelen üzemel, köszönhetően a 0,13 mikronos csíkszélességnek.

Információink szerint az NVIDIA még ebben az évben bejelenti a GeForce3 "butított" változatát is, amelynek kódneve NV17. A chip minden bizonnyal sokban hasonlít majd a mobil munkaállomások számára kifejlesztett NV17M-re, amely a Comdex kiállításon mutatkozott be.

Az NVIDIA NV17M 0,15 mikronos csíkszélességgel készül és 250 MHz-en működik. A chiphez azonos órajelű DDR SDRAM kapcsolódik, amelynek a legnagyobb adatáteresztő képessége 8 GByte/sec. Az NV17M a tervek szerint legkorábban jövő tavasszal lesz látható a nagy notebook-gyártók csúcskategóriás készülékeiben.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról