:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. november 14. 15:32

A korábbi lekezelő megjegyzések ellenére a Sony komolyan tart az Xboxtól

A Microsoft Xbox piacra kerülése alapjaiban változtathatja meg az évi 20 milliár dolláros játékkonzol-üzletet -- figyelmeztetett Kunitake Ando, a Sony elnöke.

A Microsoft Xbox piacra kerülése alapjaiban változtathatja meg az évi 20 milliár dolláros játékkonzol-üzletet -- figyelmeztetett Kunitake Ando, a Sony elnöke.

"A PlayStation 2 számára a legnagyobb fenyegetést az jelenti, hogy az Xbox lerövidítheti a játékkonzolok életciklusát" -- mondta Ando. A konzolpiacon bevett gyakorlat, hogy a gépeket körülbelül öt évig kínálják a gyártók, ezalatt a játékok eladásából származó bevételek bőven meghaladják a hardverfejlesztés és a gyártás költségeit. Az eredeti PlayStation még hat évvel a bemutatása után is kelendő.

Ando szerint azonban az amerikai piacon holnap debütáló Xbox lerövidíheti a konzolok életciklusát. A Sony attól tart, hogy akár több évvel is előre kell hoznia a PlayStation3 bemutatását.

Elemzők szerint a Microsoftnak legalább 2004-ig változatlan formában kell gyártania és értékesítenie az Xboxot, hogy a fejlesztés és gyártás közel 1 milliárd dolláros költségei megtérüljenek és a konzol nyereséget termelhessen.

A Sony elnöke szerint a cég legnagyobb ellenfele a Microsoft Xbox lesz, nem pedig a Nintendo GameCube. Korábban a vállalat a Nintendót tartotta első számú riválisának, miután a Sega tavassszal kiszállt a hardverpiacról. A Microsoft Xbox az Egyesült Államokban 299 dollárba fog kerülni, azaz ugyanannyiba, mint a PlayStation 2.

"A Nintendo GameCube csalódás. Japánban a várt mennyiségnek csak a harmadát tudták eladni" -- mondta Ando. Az elnök szerint a Nintendónak nem kellene a szeptember 11-i terrorcselekményekre fognia a GameCube gyenge piaci szereplését.

A GameCube szeptember 14-én jelent meg Japánban, az első hétvégén közel 300 ezer darabot adtak el a gépből. Az Egyesült Államokban november 18-án mutatkozik be a Nintendo új konzolja.

"A játékosok sokkal inkább úgy tekintenek a Nintendóra, mint a Game Boy gyártójára, mintsem egy otthoni konzolokat szállító cégre. A játékosok otthon a PlayStation 2-vel szeretnének játszani" -- fogalmazott Ando.

A Sony elnöke elmondta, hogy a PlayStation 2 bármikor átalakítható lenne online játékerminállá vagy otthoni szórakoztatóközponttá, de a vállalat számára jelenleg az első számú cél a fejlesztési és gyártási költségek visszatérülése.

Ando elmondta, hogy a vállalaton belül jelenleg is komoly viták vannak arról, a Sony befektessen-e a PlayStation 3 gyártásába, ugyanis a költségek hihetetlenül magasak. A másik megoldás szerződéses gyártók bevonása lenne, mint ahogy a Microsoft számára is a Flextronics állítja elő az Xbox konzolokat.

"A házon belüli gyártás óriási befektetéseket igényel. Azonban ha mi irányítjuk és felügyeljük a termelést, komolyan csökkenthetők a költségek és az árak. Augusztus óta már nem veszteséges a PlayStation 2 gyártása" -- magyarázta Ando.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról