A korábbi lekezelő megjegyzések ellenére a Sony komolyan tart az Xboxtól
A Microsoft Xbox piacra kerülése alapjaiban változtathatja meg az évi 20 milliár dolláros játékkonzol-üzletet -- figyelmeztetett Kunitake Ando, a Sony elnöke.
"A PlayStation 2 számára a legnagyobb fenyegetést az jelenti, hogy az Xbox lerövidítheti a játékkonzolok életciklusát" -- mondta Ando. A konzolpiacon bevett gyakorlat, hogy a gépeket körülbelül öt évig kínálják a gyártók, ezalatt a játékok eladásából származó bevételek bőven meghaladják a hardverfejlesztés és a gyártás költségeit. Az eredeti PlayStation még hat évvel a bemutatása után is kelendő.
Ando szerint azonban az amerikai piacon holnap debütáló Xbox lerövidíheti a konzolok életciklusát. A Sony attól tart, hogy akár több évvel is előre kell hoznia a PlayStation3 bemutatását.
Elemzők szerint a Microsoftnak legalább 2004-ig változatlan formában kell gyártania és értékesítenie az Xboxot, hogy a fejlesztés és gyártás közel 1 milliárd dolláros költségei megtérüljenek és a konzol nyereséget termelhessen.
A Sony elnöke szerint a cég legnagyobb ellenfele a Microsoft Xbox lesz, nem pedig a Nintendo GameCube. Korábban a vállalat a Nintendót tartotta első számú riválisának, miután a Sega tavassszal kiszállt a hardverpiacról. A Microsoft Xbox az Egyesült Államokban 299 dollárba fog kerülni, azaz ugyanannyiba, mint a PlayStation 2.
"A Nintendo GameCube csalódás. Japánban a várt mennyiségnek csak a harmadát tudták eladni" -- mondta Ando. Az elnök szerint a Nintendónak nem kellene a szeptember 11-i terrorcselekményekre fognia a GameCube gyenge piaci szereplését.
A GameCube szeptember 14-én jelent meg Japánban, az első hétvégén közel 300 ezer darabot adtak el a gépből. Az Egyesült Államokban november 18-án mutatkozik be a Nintendo új konzolja.
"A játékosok sokkal inkább úgy tekintenek a Nintendóra, mint a Game Boy gyártójára, mintsem egy otthoni konzolokat szállító cégre. A játékosok otthon a PlayStation 2-vel szeretnének játszani" -- fogalmazott Ando.
A Sony elnöke elmondta, hogy a PlayStation 2 bármikor átalakítható lenne online játékerminállá vagy otthoni szórakoztatóközponttá, de a vállalat számára jelenleg az első számú cél a fejlesztési és gyártási költségek visszatérülése.
Ando elmondta, hogy a vállalaton belül jelenleg is komoly viták vannak arról, a Sony befektessen-e a PlayStation 3 gyártásába, ugyanis a költségek hihetetlenül magasak. A másik megoldás szerződéses gyártók bevonása lenne, mint ahogy a Microsoft számára is a Flextronics állítja elő az Xbox konzolokat.
"A házon belüli gyártás óriási befektetéseket igényel. Azonban ha mi irányítjuk és felügyeljük a termelést, komolyan csökkenthetők a költségek és az árak. Augusztus óta már nem veszteséges a PlayStation 2 gyártása" -- magyarázta Ando.