Szerző: Vörös Péter

2001. október 24. 15:32

Creative Technology: csökkent a negyedéves forgalom és még mindig veszteséges a vállalat

[Bloomberg, Wall Street Journal] A Creative Technology, a legnagyobb PC-s hangkártyagyártó kedden közzétette első pénzügyi negyedéves eredményeit: a veszteség 12,8 millió $ (részvényenként 17 cent), szemben az előző év hasonló időszakában elért 17,6 millió $-os (részvényenként 21 centes) nyereséggel. A cég forgalma 40%-kal, 304,4 millió $-ról 182,3 millió $-ra esett vissza.

[Bloomberg, Wall Street Journal] A Creative Technology, a legnagyobb PC-s hangkártyagyártó kedden közzétette első pénzügyi negyedéves eredményeit: a veszteség 12,8 millió $ (részvényenként 17 cent), szemben az előző év hasonló időszakában elért 17,6 millió $-os (részvényenként 21 centes) nyereséggel. A cég forgalma 40%-kal, 304,4 millió $-ról 182,3 millió $-ra esett vissza.

Az egyszeri költségeket nem számítva a cég nyeresége 3,6 millió $ (részvényenként 5 cent) lett volna, ez a cég és az elemzők korábbi várakozásainak is megfelelő eredmény.

A cég szerint a második pénzügyi negyedéves eredmény részvényenként 25 cent lesz (az egyszeri költségeket nem számítva), míg a forgalom 225-240 millió $ között várható.

A cég forgalmát jelentősen érinti a PC-kereslet csökkenése és a világgazdaság lassulása -- ehhez jöttek még hozzá a szeptember 11-i események következményei, egyebek között a fogyasztói bizalom visszaesése. Az IDC piackutató cég szerint 1985 óta először fog visszaesni a PC-eladások volumene.

A karácsonyi szezon különösen fontos a Creative számára, amely a tavalyi második pénzügyi negyedévben az éves forgalom harmadát érte el. A cég most abban bízik, hogy többek között az Inspire hangszórók és az Audigy hangkártyák segíteni fogják az eladásokat.

Lawrence Lye, a W.I. Carr Securities egyik elemzője szerint a megrendelések egyelőre nem alakulnak túl jól az ünnepi szezonnal kapcsolatban. Lye úgy véli, hogy a cég túlságosan függ a PC-eladásoktól -- márpedig a PC-kereslet jelentősen csökken mostanság, és a kilátások sem túl jók e téren.

A Creative közölte, hogy fenntartja vagy növelni fogja az első pénzügyi negyedévben elért 31,7%-os bruttó haszonrést (ez főként az olyan csúcskategóriájú audió termékeknek köszönhető, mint az Audigy), szemben az előző év hasonló időszakában elért 26,7%-kal. A cég negyedéves haszonrése a legmagasabb volt az utóbbi 14 negyedévben. Ez főként annak köszönhető, hogy a cég csökkentette a videokártyák és tárolási termékek termelését.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról