:

Szerző: Vörös Péter

2001. október 22. 08:26

Magasabb fokozatba vált a Microsoft Xbox marketinggépezete

[Reuters, Yahoo Finance] A szoftvergyártó óriás marketinggépezete kettes sebességbe váltott a november 15-én bemutatandó Xbox játékkonzollal kapcsolatban. A cég nagy fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, belép az évenként 20 milliárd $-os videojáték-piacra. A cég vezetői pénteken azt közölték, hogy az Xbox-hirdetések ott lesznek a mexikói gyorséttermektől (Taco Bell) kezdve az óriási teherautókig az élet számos területén az USA-ban.

[Reuters, Yahoo Finance] A szoftvergyártó óriás marketinggépezete kettes sebességbe váltott a november 15-én bemutatandó Xbox játékkonzollal kapcsolatban. A cég nagy fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, belép az évenként 20 milliárd $-os videojáték-piacra. A cég vezetői pénteken azt közölték, hogy az Xbox-hirdetések ott lesznek a mexikói gyorséttermektől (Taco Bell) kezdve az óriási teherautókig az élet számos területén az USA-ban.

Robbie Bach, a Microsoft Xbox főnöke szerint a marketing oldalon most az a cél, hogy előkészítsék a "nagy durranást". Az első hirdetések most kezdenek megjelenni a játékmagazinokban. Ez jelenti az első jelentős összegeket abból az 500 millió $-os költségvetésből, amelyet a Microsoft a játékkonzol marketingkampányára szánt a következő másfél évre. Hamarosan elindulnak a hirdetések a fiataloknak szóló tv-csatornákon, mint pl. az MTV és a WB -- a cég szerint a legfontosabb potenciális vevőkört (többnyire 15-25 éves fiúk/fiatalemberek) ezek nézői jelentik.

A Microsoft bízik abban, hogy a Taco Bell (a legnagyobb mexikói gyorsétterem az USA-ban) vevői azt fogják kiáltani, hogy 'Yo quiero Xbox!' (Szeretem az Xboxot!) -- a Microsoft a Taco Bell mintegy 7 ezer éttermében fogja megvillantani az Xbox logóját. Ezenkívül jelentős marketing események lesznek a Vans edzőcipő és a SoBe italok kapcsán is.

Mi több, a Microsoft két erre a célra felépített és kidekorált óriás teherautót is fel fog használni a reklámkampány elején, ez több mint 40 nagyvárost fog végiglátogatni -- a teherautón lesz egy óriási felfújható pavilon, amelyben a látogatók 50 Xbox játékkonzollal játszhatnak. Bach szerint minden készen áll a november 15-i indulásra, a gyártókapacitások teljes gőzzel dolgoznak, és elegendő mennyiségű Xbox lesz készen a nagy napra.

A Microsoft az Xbox gyártását a Flextronics Internationalra bízta outsourcing együttműködés keretében. A Flextronics International mexikói gyárából hetente 100 ezer játékkonzolt szállítanak az USA-ba az év végéig. Bach nem közölte, hogy pontosan miért is volt szükség az indítás elhalasztására (eredetileg november 8-án lett volna a nagy nap), mindössze annyit mondott ezzel kapcsolatban, hogy a dolognak nincs köze a szeptember 11-i eseményekhez. Bach szerint több tényező miatt döntött a cég a halasztás mellett.

Az Xbox ára 299$ lesz, míg a játékok kb. 50$-ba fognak kerülni. A játékkonzol legnagyobb vetélytársa természetesen a Sony népszerű PlayStation 2-ese és a Nintendo GameCube-ja lesz, ez utóbbi amerikai debütálása november 18-án lesz. Bár az előzetes felmérések szerint a GameCube-nak nagy sikere lesz az ünnepi szezonban, Bach úgy látja, hogy a Nintendo játékkonzol (és annak színes designja) célpiaca valamivel fiatalabb, mint a komolyabb felhasználásra is alkalmas Xboxé, amelyben Intel processzor, NVIDIA grafikus vezérlő, 8 GB HDD és gyors internet-hozzáféréshez használatos beépített port van -- egyértelmű az, hogy a Microsoft-konzol nem csak játékokhoz használható. A cég elképzelése szerint a játékkonzol otthoni szórakoztatási központként is fog működni -- nagy kérdés, hogy hogyan alakulnak a felhasználói szokások és a technológia ezzel kapcsolatban.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 03:19

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.