Szerző: Bodnár Ádám

2001. szeptember 14. 18:09

Ma debütált Japánban a Nintendo GameCube konzol

A Nintendo GameCube nevű konzolja ma debütált a japán boltok polcain. A premier szimbolikus jelentőségű, ugyanis a Sony PlayStation 2 mellett ez a második 128 bites játékgép, amelyet novemberben követ a Microsoft Xbox, amely nem titkoltan a Sony babérjaira pályázik.

A Nintendo GameCube nevű konzolja ma debütált a japán boltok polcain. A premier szimbolikus jelentőségű, ugyanis a Sony PlayStation 2 mellett ez a második 128 bites játékgép, amelyet novemberben követ a Microsoft Xbox, amely nem titkoltan a Sony babérjaira pályázik.

Az új gép fogadtatása egyelőre meglehetősen hűvös. Emlékezhetünk rá, hogy a PlayStation 2 és a Game Boy Advance megjelenésekor valóságos hisztéria tört ki a japán boltokban, a rajongók már előző este hosszú sorokban kígyóztak a bejáratok előtt a másnap reggeli nyitásra várva. A GameCube esetében ez elmaradt, a legnagyobb japán üzletek előtt is csak páran lézengtek, jobbára külföldi Nintendo-rajongók.

Ami a 128 bites gépeket illeti, a Sony és Microsoft gépei inkább afféle digitális szórakoztatóközpontok, addig a Nintendo GameCube valóban egy játék marad - mégpedig a legjobbak közül. A Nintendo 75 éves elnöke, Hiroshi Yamauchi szerint a GameCube egy luxusjáték, és a Nintendo főképpen a fiatal vásárlókra számít. Ezzel szemben a PlayStation 2 és az Xbox inkább az idősebb korosztályt célozzák meg.

Az elemzők szerint azonban az eddig 15 millió PlayStation 2-t értékesítő Sony továbbra is uralni fogja a piacot. A 64 bites gépek piacán a Nintendo és a Sega ellenében a PlayStation 70 százalékos piaci részesedést szerzett. Az előrejelzések szerint a 128 bites gépek esetében a Sony 60-65 százalékot kaparint meg, a Nintendo 30-35 százalékra számíthat, a maradék pedig a Microsoft Xboxé lesz.

A GameCube esetében a Nintendo rengeteget tanult a PlayStation-nel szinte az egész piacot lekaszáló Sonytól. Az új Nintendo konzol már olcsó optikai aadthodozót használ, de ami ennél sokkal fontosabb, a japán cégnek számos játékfejlesztő támogatását sikerült megnyernie, ugyanis a GameCube nagyon könnyen programozható, a Nintendo bőséges dokumentációt ad ki és a jogdíjak sem olyan magasak, mint korábban.

A támogatásról könnyen meggyőződhettek, akik ellátogattak a Nintendo SpaceWorld rendezvényre, amelyet a múlt hónapban tartottak. A kiállításon számos olyan játékot bemutattak, amelyet külső cégek -- például a Sega vagy a Namco -- fejlesztettek. Ezek a vállalatok mind távol maradtak a Nintendo előző generációs konzoljától, a Nintendo 64-től.

Persze a Nintendo is elkészíti a saját, jól ismert figuráira épülő játékait. A főként gyekerek körében népszerű Pokémon, Mario és Zelda sorozat óriási sikert aratott a korábbi gépeken és valószínű ez most sem lesz másként.

A GameCube érdekessége, hogy összeköthető a tavasszal megjelent Game Boy Advance kézi játékgéppel. Ez a megoldás számos lehetőséget rejt magában, és az első, az összeköttetést kihasználó programokat még az idén be akarja mutatni a Nintendo.

A mai napon összesen közel 500 ezer GameCube konzol jelent meg a japán boltok polcain, ahol 25 ezer yenért (208 dollár) lehet megvenni őket. Az Egyesült Államokban november 18-tól lesz kapható a GameCube, de az európai megjelenési dátumot egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Nintendo.

A japán gyártó 2002 március 31-ig összesen 4 millió GameCube konzol eladását tervezi.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról