:

Szerző: Ady Krisztián

2001. augusztus 31. 21:50

Audigy interjú a Madonion oldalán...

...melyből a lényeget természetesen lefordítottam magyarra:

...melyből a lényeget természetesen lefordítottam magyarra:

Tudvalevő, hogy a Creative felvásárolta az Aurealt az elmúlt év folyamán. Felhasznált-e bármit is a Creative az Aureal technológiájából az Audigy chip kifejlesztéséhez? Használni fogja-e az Aureal technológiáját bármikor is a jövőben termékeihez?

Az Audigy chip fejlesztése meglehetősen sokáig tartott, de biztos vagyok abban, hogy elismeri: az új hardver, a meghajtóprogramok és API kifejlesztése, valamint az azokban rejlő lehetőségek kihasználása [optimalizálás] nem megy egyik napról a másikra, nagyon hosszú fejlesztési időt vesz igénybe. Általában többet, mint 12 hónapot. Jelenleg a Creative Audigy processzora, kombinálva az EAX Advanced HD technológiával a legerősebb PC-s audiomegvalósítást képviseli, ezért minden jövőbeni fejlesztésünk ezen fog alapulni, nem pedig előző, elavult technológiákon....

... Az Audigy chip és az EAX Advanced HD technológia fejlesztése teljes mértékben cégen belül történik, főként a Creative "R&D" ATC (Advanced Technology Centre) központjában.

Lesz-e bármikor "Dolby Interactive Content Encoder" (az Xbox megoldásához hasonlóan) bármelyik Creative hangkártyán?

Ez egy érdekes kérdés, a válasz pedig segít megérteni a különbséget egy PC-hez és egy konzolhoz fejlesztett chip között, mint amilyen például a Microsoft Xbox konzoljában van. A Sound Blaster Audigy kártya kifejezetten PC-s alkalmazásokhoz lett fejlesztve, a játékokhoz és a digitális zenéhez. A legtöbb ma forgalmazott PC-s játék 3D-s hangzást használ, netán EAX technológiát. A Sound Blaster Audigy képes hat diszkrét kimenetet biztosítani többcsatornás hnagszórókészleteinknek, például a Creative DeskTop Theatre DTT2200 számára. Így nincs szükség a többcsatornás hangzás Dolby Digital jelfolyamba történő kódolására, majd újbóli dekódolására. Ez felesleges pénzpocsékolás ráadásul, hiszen költséges külső Dolby Digital dekóder szükséges hozzá. Amennyiben már rendelkezünk ilyennel, legtöbbször nem a PC szobájában.

A konzolok használati helye és módja merőben más, mint a PC-é. Ezeket a gépeket általában tv-készülékünkhöz csatlakozatjuk a nappaliban, ahol esetleg megtalálható a Dolby Digital dekóderrel felszerelt házimozi berendezés is, már ha rendelkezünk ilyennel. Ebben az esetben nincs más dolgunk, mint a Dolby Digital jelfolyamba kódolt többcsatornás hangot élvezni ezen a rendszeren. Ezek a konzolok nem rendelkeznek többcsatornás kimenettel, s sokszor a házimozi erősítő sem képes ezt fogadni...

Az angol eredeti itt olvasható.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 19:15

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.