Szerző: Bodnár Ádám

2001. augusztus 10. 12:04

A Legend Holdings elvesztette vezető szerepét a kínai notebook-piacon

[Digi Times] A legnagyobb kínai PC-gyártó a Legend Holdings elveszítette vezető pozícióját a kínai notebook-piacon.

[Digi Times] A legnagyobb kínai PC-gyártó a Legend Holdings elveszítette vezető pozícióját a kínai notebook-piacon.

Az IDC felmérése szerint 2001 első negyedévében az IBM uralta a piacot. Az amerikai vállalat piaci részesedése 17,1%-ról 22,4%-ra nőtt, míg a kínai vetélytársé 23,3%-ról 19,5%-ra csökkent.

A világpiac gyengélkedése miatt a nagy notebook-gyártók a kínai piac felé fordulnak és itt árusítják ki fennmaradó készleteiket, ezzel komoly árháborút kirobbantva.

Korábban a nagy külföldi gyártók a felső kaetgóriás notebook-okrta koncentráltak és a kisebb kínai cégek számára megmaradt az alsó árkategóriás piaci szegmens. Azonban ez a helyzet gyökeresen megváltozott. Mind a Toshiba, mind a Dell megjelent a kínai piacon olyan olcsó notebook-okkal, amelyek a helyi vállalatok (Legend Holdings, Beijing Founder Electronics) piaci pozícióit veszélyeztetik.

A Legend volt az első gyártó, aki 10 ezer yüan-nál is olcsóbb notebook-kal rukkolt elő, őt követte a Founder és a Tsinghua Unisplendour. Az alacsony árak valóban kedvező hatással voltak az értékesítési adatokra, de most, hogy a nagy külföldi gyártók is beszálltak, a kínai cégeknek nagyon komoly harcot kell vívniuk a vevők kegyeiért.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról