Szerző: Barna József

2001. augusztus 9. 03:04

Nem az órajel, hanem a teljesítmény számít: az AMD új marketingstratégiája

[CNET] Talán éppen a rendkívül mélyenszántó és filozofikus Godzilla című amerikai filmremek szlogenjének (Size does matter) parafrázisát tűzi majd az AMD marketingcsapata zászlajára. Egyes, az AMD-hez közeli források szerint ugyanis a cég az Intel általunk csak Operation Crush II névvel illetett akciójára válaszul az őszi iskolakezdésre agresszív reklámkampányt indít. Amint az közismert, a cég processzorainak órajel tekintetében megmutatkozó, a rivális Intel Pentium 4 CPU-ival szembeni lemaradása ez év harmadik negyedévében eléri az 500 MHz-et. S noha a tájékozottabb vásárlók jól tudják, hogy az AMD Athlon teljesítménye kb. a 400 MHz-cel magasabb órajelen üzemelő Intel processzorokéval egyezik meg, a cég úgy gondolja, hogy ezt a kevésbé felvilágosult vásárlókban is tudatosítani kell.

HIRDETÉS

[CNET] Talán éppen a rendkívül mélyenszántó és filozofikus Godzilla című amerikai filmremek szlogenjének (Size does matter) parafrázisát tűzi majd az AMD marketingcsapata zászlajára. Egyes, az AMD-hez közeli források szerint ugyanis a cég az Intel általunk csak Operation Crush II névvel illetett akciójára válaszul az őszi iskolakezdésre agresszív reklámkampányt indít. Amint az közismert, a cég processzorainak órajel tekintetében megmutatkozó, a rivális Intel Pentium 4 CPU-ival szembeni lemaradása ez év harmadik negyedévében eléri az 500 MHz-et. S noha a tájékozottabb vásárlók jól tudják, hogy az AMD Athlon teljesítménye kb. a 400 MHz-cel magasabb órajelen üzemelő Intel processzorokéval egyezik meg, a cég úgy gondolja, hogy ezt a kevésbé felvilágosult vásárlókban is tudatosítani kell.

Az AMD ugyanis szeptember végén kívánja megjelentetni 1,5 GHz-es, feltehetően már a Palomino magra épülő Athlon processzorát. Ám ekkor már piacon lesz a 2 GHz-es Pentium 4. Ennek alkalmával kezd az AMD új reklámkampányába, melyben arra próbálja felhívni a vásárlók figyelmét, hogy nem a puszta számok beszélnek.

Dean McCarron, a Mercury Research egyik elemzője úgy véli, hogy "az AMD kampánya majd egyre inkább a processzormag felépítésbeli értékeire igyekszik fókuszálni, és azt hangsúlyozza, hogy ugyanazon az órajelen jobb teljesítmény érhető el. Ez komoly kihívás; nehéz lesz mindezt a felhasználókkal elfogadtatni. Hiszen a jelenlegi piac úgy van kondicionálva, hogy a vásárlók megahertzben mérik a teljesítményt."

Többen felvetették, hogy az AMD esetleg a korábban használatos PR (Pentium Rating) stratégiához tér majd vissza, mely a Pentium-osztályú nem-Intel termékek sajátja volt (AMD 5x86, K5, Cyrix MII). Ám ez ma már nyilvánvalóan nem megfelelő út a cég számára, hiszen egyrészt processzorpiaci pozíciója sokkal kedvezőbb, mint a Pentium-érában volt, másrészt pedig valóban kitűnő technológiával rendelkezik. Így nem marad más lehetőség, mint a vásárlók meggyökeresedett döntési kritériumainak megváltoztatása egy jól megtervezett reklámkampány keretében.

Nem lenne ez példa nélküli, hiszen az Apple is hasonlóképpen győzte meg termékei piacképességéről a vásárlókat, igaz, az Apple felvevőbázisa szűkebb és többnyire tájékozottabb, mint az AMD által megcélzott közönség. Az MDR/Instat piackutató cég egyik elemzője szerint az AMD eddig vajmi keveset törődött termékei marketingjével. Ha sikeresen keresztül tudná vinni a teljesítményre koncentráló reklámkampányát, az Intelhez hasonlóan tudná tudatosítani saját márkája értékeit a számítástechnika terén tudatlanabb felhasználókban.

Azonban ha a kampány sikertelen, a cég kénytelen lesz felvenni az Intel által eldobott kesztyűt, és tovább folytatni a befektetőknek álmatlan éjszakákat okozó árháborút. Mindez komolyan veszélyeztethetné a cég azon terveit, hogy e negyedévben nullszaldós eredményt érhessen el.

Szólj hozzá a fórumban!

a címlapról