Szerző: Barna József

2001. július 16. 18:21

SMARTSHADER: újabb, a Radeon2-ben bemutatkozó 3D-s technológiát jelentett be az ATi

HIRDETÉS

[Email] Az ATi a már korábban ismertetett TRUFORM technológián kívül a vertex és pixel shader programozási nyelv bővített változatát is implementálni fogja nyár végén megjelenő új videochipjébe. Amint azt a cégtől megtudtuk, a grafikus gyorsító fejlesztése a tervezett ütemnél gyorsabban halad, s így a sokak által várt új ATi chipre épülő videokártyák bizonyosan piacra kerülnek augusztus végén vagy szeptember elején.

A ma bejelentett SMARTSHADER technológia előnyei a DirectX 8.1-es verziójával és az ATi által a fejlesztők rendelkezésére bocsátott OpenGL extensionök révén lesznek majd kihasználhatóak. A SMARTSHADER a következő újdonságokkal szolgál:

1) hatszoros, egy lépésben végrehajtott multitextúrázás. Ebből arra következtethetünk, hogy a Radeon2 (?) feltehetőleg 4 pixel pipeline-nal rendelkezik majd, 3 TMU/pipeline mellett.

2) Vertex Shader: akárcsak a GeForce3 az ATi chipjének vertex shader egysége is 16 vertexadattal képes dolgozni. A vertex shader program hossza maximum 128 utasítás, míg az egység 96 konstans és 12 változó adatot tárolni képes regiszterrel dolgozhat.

3) Pixel Shader: az ATi chipje 6 textúra pixeladatainak kombinálására képes egy lépésben, ez elméletileg csökkenti a memória-sávszélességigényt is. A pixel shader programok maximális hossza 22 utasítás lehet (szemben a korábbi 12-vel), míg az egység 8 konstans és 6 változó tárolására alkalmas regiszterrel dolgozhat.

Ezen túlmenően a pixel shader utasításokat a DirectX 8.0-hoz képest leegyszerűsítették, ami révén ugyanazokkal az utasításokkal hajthatók végre az address shader és a color shader műveletek.

A SMARTSHADER és a DirectX 8.1 által nyújtott előnyöket a következő táblázat foglalja össsze:

Szólj hozzá a fórumban!

a címlapról