Szerző: Bodnár Ádám

2001. július 11. 18:50

Ma jelent meg az amerikai mozikban a Final Fantasy filmváltozata

A Final Fantasy sorozat óriási karriert futott be a PlayStation konzolokon, és a játék alapján készült mozifilmet ma mutatták be az Egyesült Államokban. Az egész estés animációs film elkészítéséhez az SGI számítógépeit használták.

A karaktereket, helyszíneket és az animációkat Maya modellezőprogramban készítették el a grafikusok, akiknek összesen 167 Silicon Graphics Octane grafikus munkaállomás állt a rendelkezésére. A film képkockáit Pixar RenderMan szoftver készítette el, amely Linux operációs rendszeren futott. A készítők négy SGI 2000 szervert és négy Silicon Graphics Onyx2 számítógépet használtak.


SGI 2000 szerver és Silicon Graphics Onyx2 vizualizációs munkaállomás

A Final Fantasy film elkészítése négy évet vett igénybe. A grafikusok szerint a legnagyobb kihívást a valósághű karakterek elkészítése jelentette. A Maya modellezőprogramhoz több, mint 100 különböző plugint használtak. A legnagyobb kihívást a szereplők hajának és ruhájának elkészítése jelentette - állítják a készítők.

A történet elég együgyű: 2065-ben idegen lények lepik el a Földet és az emberiség majdnem teljesen kipusztul, amikor színrelép pár fiatal, akik leszámolnak a gaz űrlényekkel és megmentik a bolygót a teljes pusztulástól.

A Final Fantasy: The Spirits Within című filmet a Columbia Pictures hozza forgalomba. Hogy Magyarországon bemutatják-e a filmet, azt egyelőre nem tudni. Mindenesetre érdemes megnézni az előzetesét, a látvány valóban döbbenetes.

Fordulóponthoz értünk. A próbaidőszaknak vége, ez már karrier szempontból is véresen komoly játék. Ráadásul mindenkit érint az informatikában!

a címlapról

BROWSER

0

AI-böngészővé alakítja a Microsoft az Edge-t

2025. július 29. 14:20

A Perplexity és az OpenAI után a Microsoft is bejelentette saját megoldását az Edge szolgáltatáson belül, mely a több lépésből álló webes navigációt és interakciókat segít automatizálni.