:

Szerző: Barna József

2001. július 9. 20:50

3DMark 2001: a processzor erősebb, mint a GeForce3?

A HardOCP egyik fenntartójának, Kyle-nak jutott eszébe az a nem mindennapi ötlet, hogy a 3DMark 2001 tesztprogramot GeForce3 videokártya használata mellett szoftveres T&L gyorsítással futassa, kiiktatva ezzel a dedikált GPU által nyújtott extrákat. Természetesen így a legtöbb tesztben jelentősen gyengébb eredményeket kapott, ám meglepetésére a Nature jelenet kimagaslóan gyorsabban futott, mint hardveres támogatással.

Minthogy a jelenséget mi is különösnek találtuk, reprodukáltuk a leírt helyzetet. Egy 1,2 GHz-es AMD Athlon processzort használtunk a nemrégiben ismertetett ELSA GLADIAC 920 mellett. S mivel a Nature scene jelentős mértékben támaszkodik a GPU vertex és pixel shader egységeire, e teszteket külön is lefuttattuk alapértelmezett felbontásban és színmélységben. Íme a valóban meglepő eredmény:

Amint az látható, szoftveres módban közel 40%-kal gyorsabb a Nature jelenet, ráadásul mind a vertex, mind pedig a pixel shader tesztben jobb eredményeket kapunk, mint bekapcsolt GPU-val.

A jelenséggel kapcsolatos észrevételeiteket, magyarázataitokat kíváncsian várjuk a fórumban.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 08:20

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.