Új funkciót vezet be az OTP Bank a telefonos csalások megelőzéséért
Időről időre aktívabban jelentkeznek a telefonos csalók, akik banki ügyfeleket próbálnak lehúzni, jellemzően olyan módon, hogy adott pénzintézet ügyintézőjének, vagy dolgozójának adják ki magukat. A leggyakoribb hamis történet, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján, így próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.
Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.
Az OTP Bank erre válaszul új biztonsági funkciót vezet be: az ügyfelek az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját nevük melletti ikonra) kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e. Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető. Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben.
Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.
A pénzintézet arra kéri az ügyfeleket, hogy minden banki hívásnak tűnő esetben használják a lehetőséget.