:

Szerző: Koi Tamás

2024. március 6. 12:55

Ha webshopod van, inkább ne nézd meg ezt a grafikont

Én szóltam.

Éppen tegnap írtunk cikket a kosárérték e-kereskedelmi magazin remek interjúja alapján arról, hogy - legalábbis az Ecommerce Hungary Egyesület szerint - mennyi gond nyomasztja manapság a webáruház-tulajokat, és most már tényleg ott tartunk, hogy minden napra jut valami rossz hír a szektor szereplői számára.

A Forbes már kvázi külön rovatot szentelt ezeknek Temu-akták címen, a Growww Digital pedig már-már irodalmi magasságokat elérő címadással küldött ma ki sajtóanyagot az agresszívan terjeszkedő kínai webshopról

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

címmel. És akkor az MPL-paráról még nem is beszéltünk.

A webáruházak tulajdonosainak riogatásába ma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is beszállt, melynek ugyan sok köze nincs a terület szabályozásához, ám szereti időnként megszondáztatni az internetezőket erről-arról. 

Most éppen az online vásárlási szokásokra volt kíváncsi a hatóság, az összegyűjtött adatokból pedig egyebek mellett az derült ki, hogy az online rendelők aránya mindegyik termékcsoportnál mérséklődött a vizsgált időszakban (2021-2023), de annak mértékében jelentős különbségek vannak árutípusok szerint.

nmhh_online_vasarlas_21_22_23

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A legkisebb arányú visszaesés a divatáruk online vásárlóinak éves arányában volt (mínusz 12 százalék). Az élelmiszereknél, valamint az egészséggel kapcsolatos termékeknél (pl. gyógyszereknél, gyógyhatású készítményeknél) a csökkenés szintén mérsékelt. Ezzel szemben mintegy megfeleződött az online vásárlók aránya az építőanyagoknál, barkácscikkeknél, valamint a járműveknél és járműalkatrészeknél.

Általában azoknál az árucsoportoknál csökkent kevésbé a vásárlók száma, amelyekre a kisebb értékű, de gyakori vásárlás jellemző, a nagyobb értékű költések viszont már inkább elmaradtak a bizonytalan 2022-es és 2023-as években - figyelmeztet az NMHH.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 16:13

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.