Szerző: Koi Tamás

2022. szeptember 6. 13:53

Több tízezer fogyasztót zárt ki saját okostermosztátjából egy áramszolgáltató

Augusztus végén rövid időre több tízezer amerikai háztartásban szűnt meg gyakorlatilag teljesen a hőmérsékletszabályozási lehetőség, miután a klímák jelentősen megnőtt áramfelvétele miatt a helyi áramszolgáltató átvette az irányítást az otthonokban elhelyezett okostermosztátok felett.

Augusztus utolsó napjaiban annyira kutya meleg volt Colorado-szerte, hogy a helyi áramszolgáltató, az Xcel kénytelen volt meglehetősen szokatlan lépéseket tenni annak érdekében, hogy a klimatizáció energiaigénye ne üsse ki teljesen a hálózatot. 

A Denver7 News tudósítása szerint az Xcel AC Rewards nevű energiahatékonysági programjában részt vevő mintegy 22 ezer felhasználó augusztus 30-án a csúcsidőszakban azt vette észre, hogy nem tudja a lakásban elhelyezett, légkondicionálókat is vezérlő okostermosztátokat leszabályozni úgy, hogy a klímák komfortos hőmérsékletet tudjanak biztosítani. Felháborodott felhasználók beszámolói szerint az elsőre üzemzavarnak tűnő anomália hatására egyes lakásokban órákon belül 30 °C fölé szökött a hőmérséklet.

xcel_lock

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Később kiderült, hogy szó sincs üzemzavarról, az Xcel azért paraméterezte át az okostermosztátok működését, hogy az áramhálózatot ne terheljék extrém mértékben túl a lakossági fogyasztók a csúcsra járatott klímákkal. 

Az Xcel egyébként az áramhálózat éppen aktuális terheltségétől függően már korábban is belenyúlt távolról az egyes háztartásokban beállított hőmérsékletértékekbe, de a program hatéves működése óta ez volt az első olyan alkalom, amikor ezt nem tudták felülbírálni a fogyasztók.

A szolgáltató az eset után igyekezett felhívni a figyelmet, hogy az AC Rewards egy önkéntes program, melyet a legtöbb ügyfél az egyszeri 100, majd azt követően évenkénti 25 dolláros jóváírásért cserébe vállal be.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról