Szerző: Koi Tamás

2021. június 24. 09:08

Frissítve: 3G lekapcsolás helyett 4G lekapcsolás volt tegnap este a Telekomnál

Tegnap, az esti órákban országszerte megrogyott a Magyar Telekom mobil szélessávú hálózata, ami leginkább abban nyilvánult meg, hogy a készülékek nem találtak 4G-s, netán 5G-s jelet, így jobb híján visszaváltottak 3G-re - már ahol még elérhető ilyen hálózat.

A Magyar Telekom az országos 3G-s lekapcsolás egyik legnagyobb zászlóvivőjeként időről-időre transzparensen közli, hogy milyen területeken vezette ki az elavult hálózati technológiát, hogy a helyét átvegyék az újabb, hatékonyabb 4G-s vagy 5G-s rendszerek. Tegnap egy országos műszaki hiba miatt a cég ügyfelei első kézből megtapasztalhatták, hogy mára milyen kevés helyen érhető el ténylegesen a teljes nyugdíjazás előtt álló 3G-s hálózat.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Telekom mobil szélessávú hálózatában egy eddig nem részletezett központi hiba miatt szerdán a késő délutáni órákban ugyanis gyakorlatilag országszerte leálltak, illetve elérhetetlenné váltak a 4G-s, illetve a részben ezekre épülő 5G-s állomások, így az előfizetők készülékei legjobb esetben 3G-re álltak át, ám ahol ez nem volt elérhető, maradt az alapvető adatforgalmi igényeket ma már kiszolgálni képtelen EDGE csatlakozás.

A szolgáltató Facebook-oldalán és más internetes fórumokon megjelenő panaszok alapján a hálózatban jelentkező műszaki hiba országos kiterjedésű volt, és a visszajelzések alapján nem sokkal éjfél után sikerült helyreállítani, néhány szolgáltatás egyes helyszíneken ugyanakkor még a reggeli órákban is akadozott.

A Telekom későbbre ígért részletesebb tájékoztatást a leállással kapcsolatban.

FRISSÍTÉS: A Telekom az alábbi tájékoztatást küldte csütörtök délelőtt szerkesztőségünknek:

Minden felkészülés és erőfeszítés ellenére tegnap az esti óráktól kezdődően - egy váratlan, központi műszaki hiba miatt - a Telekom mobilügyfelei területfüggetlenül hívásfelépítési és 4G hálózatra való felcsatlakozási hibát tapasztalhattak. A szolgáltató munkatársai azonnal, nagy erőkkel megkezdték a hiba elhárítását, a mobilszolgáltatás éjfél előtt állt vissza teljes mértékben. A  Telekom ezúton is köszöni ügyfelei türelmét és elnézést kér az okozott kellemetlenségekért, és vizsgálja a kompenzáció lehetőségét.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról