Hirdetésekből gyűjtene bevételt a Telegram
Elkezdi monetizálni üzenetküldőjét a Telegram: a chatalkalmazás alapítója Pavel Durov bejelentette, jövőre a szolgáltatás költségeinek fedezésére hirdetéseket helyez majd el a Telegram csatornákon.
Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig az első AI képzésünk.
Ahogy Durov írja, eddig javarészt saját zsebből tartotta fent a szolgáltatást, az 500 millió aktív felhasználóhoz közelítő chatapp fenntartásához azonban mára legalább évi "néhány százmillió dollárra" van szükség, így a csapat kénytelen bevételi csatornákat kiépíteni - a másik opció a Telegram eladása lenne, utóbbi elől azonban a cég mereven elzárkózik, mondván, nem akar a WhatsApp nyomdokaiba lépni, a Telegramot a későbbiekben is meg akarja tartani független alkalmazásnak.
A monetizációhoz a cég saját hirdetési platformot indít, amellyel az ügyfelek a Telegram Twitter üzenőfalakra emlékeztető csatornáin helyezhetnek majd el a vállalat ígérete szerint felhasználóbarát és az adatvédelmet szem előtt tartó reklámokat. Durov posztjában siet hangsúlyozni, hogy a Telegram minden jelenleg ingyenesen elérhető funkciója a jövőben is ingyenes marad, illetve az app üzenetküldésre szánt felületein, mint a csoportok vagy privát chatek, továbbra sem jelennek majd meg reklámok.