Szerző: Koi Tamás

2020. augusztus 26. 14:00

Nagyot zuhant az okostelefon-piac a második negyedévben

Több mint 20%-kal csökkent az okostelefonok eladási forgalma az idei második negyedévben, a koronavírus járvány miatt visszaeső keresletet szinte mindegyik gyártó megérezte, egyedül az Apple tudta úgy ahogy szinten tartani eladásait - áll a Gartner jelentésében.

Brutális visszaesést könyvelhet el a globális okostelefon-piac az idei második negyedévben - derül ki a Gartner frissen közzétett jelentéséből. A cég szerint az április elejétől június végéig tartó időszakban több mint 20 százalékkal kevesebb okostelefon fogyott globálisan, mint egy évvel korábban, a teljes eladási volumen azonban még így is megközelítette a 295 millió darabot.

apple_display

Elindult a heti kraftie hírlevél!

Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

Elindult a heti kraftie hírlevél! Rapid IT karrier tippek és trendek szerdánként az inboxodban.

A koronavírus miatti keresletcsökkenés a legkevésbé az Apple-nek fájt, nem véletlenül: az új, olcsó iPhone SE modell és a kínai piac éledezése mind a cég malmára hajtották a vizet, mely így 13%-os részesedésével a harmadik legnagyobb piaci szereplővé vált a negyedévben. A dobogó második fokán a Samsunggal szinte fej-fej mellett a kínai Huawei Technologies áll, melynek eladásai hiába csökkentek negyedéves szinten 6,8%-kal, globális piaci részesedése így is 2,7 százalékponttal, 18,4%-ra nőtt.

Ennek egyik legfőbb oka, hogy közben a piacelső Samsung óriásit bukott, az eladások több mint 27%-kal estek, ezzel a cég globális okostelefon-piaci részesedése 20,3%-ról 18,6%-ra csökkent. A kínai szereplők közül úgy látszik, a Huawei szénája áll a legjobban, a Xiaomi és az Oppo ugyanis egyaránt 21,5 és 15,9 százalékos eladáscsökkenéssel volt kénytelen szembenézni a második negyedévben a Gartner szerint.

Mik azok a sötét mintázatok, vagy ahogy az angol nevezi őket, dark patternek? Miért találkozunk egyre többször velük és mit tehetünk, hogy ne kerüljünk a csapdájukba?

a címlapról