:

Szerző: Koi Tamás

2020. június 24. 14:48

Vége a Segwaynek

A budapesti Váci utcában gyakran sétálók fellélegezhetnek, a jövőben egyre kisebb a valószínűsége annak, hogy elgázolja őket egy Segway - és nem feltétlenül azért, mert a belvárosi önkormányzat kitiltotta a kétkeréken egyensúlyozó járműveket a sétálóutcákból.

Csaknem húsz év után végleg búcsút kell inteni a Segwaynek, attól a két keréken guruló, alapvetően egyensúly-áthelyezéssel irányítható városi elektromos járműtől, melynek 2001-es megjelenésekor nagy jövőt, konkrétan a városi közlekedés megreformálását jósoltak.

A koncepció eleinte tényleg jónak tűnt, de a meglehetősen drága eszköz, illetve a szokatlan vezetési módból eredő sorozatos balesetek nem segítették kimondottan az elterjedését. A gyártócéget végül 2015-ben megvette az egyik kínai rivális, a Ninebot, de az akkora már gomba mód szaporodó e-rollerek végül megadták a kegyelemdöfést a járműkategóriának.

usain_segway

ATRO - új szemléletmód a robotikában (x)

A moduláris rendszerrel bármilyen alkalmazáshoz összeállítható a megfelelő robotkinematika.

ATRO - új szemléletmód a robotikában (x) A moduláris rendszerrel bármilyen alkalmazáshoz összeállítható a megfelelő robotkinematika.

A Segway híres balesetek révén is beírta magát a történelembe, így például 2003-ban látványosat bukott vele az Egyesült Államok akkori elnöke, George W. Bush, nem sokkal előtte pedig az alelnök, Dick Cheney is. Az egyik legnagyobb nyilvánosságot kapott Segway-baleset a 2015-ös atlétikai világbajnokságon történt, amikor a kétkerekű járművön közlekedő operatőr elütötte a 200 méteres sprintgyőzelme után önfeledten ünneplő Usain Boltot.

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Hosszú melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal, szakmázzunk, és sörözzünk együtt.

a címlapról