:

Szerző: Gálffy Csaba

2016. december 5. 12:13

Feltámasztja a Maxtor brandet a Seagate

Olcsó külső meghajtókat dob piacra a régi márkanév alatt a gyártó, az elvesztett Samsung brand helyett.

Visszahozza a Maxtor márkát a Seagate, várhatóan a Samsung brand helyére érkezik majd, kimondottan a belépő szegmensbe. Első körben kizárólag külső meghajtók kapják meg a régi logót, két családot is átmárkáz rá a cég. Az AnandTech szerint jelenleg a Seagate a LaCie márkát használja a csúcs külső meghajtóknál, a saját Seagate brandjét a mainstream megoldásokra, és a Samsungot bizonyos belépő szintű eszközöknél. A hárombrandes stratégia marad a helyén, a Maxtor veszi át a Samsung helyét a kínálatban.

Az egyik család a hordozható Maxtor M3 (amely értelemszerűen a Samsung M3 átnevezése), ez 2,5 hüvelykes meghajtókat használ, a skála pedig 500 gigabájttól 4 terabájtig terjed. Az összes meghajtó támogatja az USB 3.0-s átviteli szabványt, a cég pedig mellékeli hozzá a Seagate SafetyKey titkosító alkalmazást is.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A másik a Maxtor márkás vonal a D3 Station, ez 3,5-ös meghajtókat használ, a forgalmazott kapacitás pedig 2-5 terabájt között mozog. Ezek a meghajtók is USB 3.0-s szabványúak. A mellékelt szoftverekből itt az AutoBackup (biztonsági mentés) és a Secure Drive jár, illetve ingyenesen elérhető a SecretZone is, amellyel titkosított virtuális meghajtók hozhatóak létre.

A Maxtor egykor a merevlemezes piac királyának számított, az elharapózó konszolidáció azonban a céget is utolérte, és 2006-ban beolvadt a Seagate-be. A cég a márkanevet hosszú ideig megtartotta a kínálatban, elsősorban külső meghajtók számára (amelyben a Maxtor hagyományosan erősnek számított), egy új márkastratégia azonban végül elsöpörte ezt és a termékkínálatot más brandek alá mozgatta át az anyacég.

Az új stratégiában az olcsó külső meghajtók (DAS - direct attached storage) egy része kapja meg a Maxtor nevet, leginkább a Samsung márka kiváltására. Ez utóbbi szintén felvásárlással került a Seagate birtokába, a dél-koreai brandre vonatkozó licenc azonban lejáróban van (sőt, az eredeti egyezség szerint már le is járt volna), így szükségessé vált egy új márka bevezetése. A cég (a jelek szerint) úgy döntött, hogy a belépő szintű termékeket nem vonja a zászlóshajó Seagate márka alá, helyette külön brandként a Maxtor alatt futnak majd ezek a modellek.

Az ilyen márkastratégiának több előnye is lehet. Egyrészt lehetővé teszi a differenciálást, a drágább prémium modellek megkapják a Seagate brandet, az olcsóbb, egyszerűbb eszközök pedig egy almárkát használnak - elkerülve így, hogy a prémium brand "beszennyeződjön", leértékelődjön. Nem elhanyagolható az sem, hogy a cég így mesterségesen fenn tudja tartani a változatosság látszatát. Jelenleg ugyanis három gyártó maradt a porondon, a Seagate mellett a Western Digital és a Toshiba foglalkozik még merevlemezek gyártásával, egy extra márka visszahozásával fenntartható a sokszínűség látszata.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 03:12

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.