Szerző: Voith Hunor

2015. március 19. 12:10

Már nem érdekes az Angry Birds

Kezd komolyan kicsúszni a Rovio alól a talaj. Az Angry Birds-zel bankot robbantó finn cég helyzete rohamos ütemben gyengül, ahogy a legsikeresebb franchise-ához kapcsolódó licencek és az azokra épülő termékek iránt fogy az érdeklődés, az új lábak növesztése pedig lassan megy.

Leáldozóban a dühös madarak csillaga. A 2009-ben az Angry Birds-zel nagyon rövid idő alatt csúcsra kerülő Rovio friss, a tavalyi év eredményeit ismertető pénzügyi jelentésében foglaltak egyértelműen mutatják, hogy a cég hosszú távú fennmaradása csak komoly változások árán lesz fenntartható.

Bár a vállalat 2014-es árbevétele az előző évihez képest csak 9 százalékkal, 158,3 millió euróra csökkent, adózás előtti üzemi eredménye 36,5 millióról 10 millióra zuhant. Mindezt úgy, hogy már a 2013-as eredmény is csak a 2012-es 76,8 millió kevesebb, mint felére rúgott.

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW!

Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

Kafka és CI/CD alapozó online képzéseket indít a HWSW! Ősszel 6 alkalmas, 18 órás Kafka és CI/CD alapozó képzéseket indít a HWSW. Most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz!

A mobiljátékok forgalmával nincs gond, az azokból származó bevétel 16 százalékkal 110,7 millió euróra emelkedett, és a Rovio adatai szerint a teljes évi letöltésszám meghaladta a 600 milliót, hat új játék bemutatása mellett. A problémát az Angry Birds licencek, valamint a kereskedelmi termékek (plüssök, pólók, játékok) értékesítésének meredek zuhanása jelenti. Az üzletág bevétele 73,1 millió euróról 41,4 millióra esett vissza, amit a mobiljátékos divízió növekedése nem tudott ellensúlyozni. A Rovio az előbbi tevékenységen ugyanis lényegesen nagyobb nyereséget tud realizálni, így a magas nyereséghányadú termékek iránti kereslet évek óta tartó visszaesése nagyon érzékenyen érinti a céget.

Irány Ázsia és Hollywood!

A Rovio nem meglepő módon, számos egyéb vállalathoz hasonlóan hatalmas növekedési lehetőséget lát az ázsai régióban. A cég ezért szoros együttműködést alakított ki a kínai e-kereskedelmi óriás Alibabával és a Beijing Kunlun Tech játékkiadóval, amely a régió kulturális sajátosságaihoz igazítja a finn cég szoftvereit. A Rovio Japánban is terjeszkedi kíván, az Angry Birds Fight! direkt erre a piacra készül, és várhatóan néhány hónapon belül megjelenik, bár pontos dátumot a vállalat nem közölt.

Az Angry Birdsből már létezik tévésorozat, a Rovio pedig most egy egész estés mozifilmen is dolgozik. Ezt a tervek szerint 2016 májusában fogják bemutatni, és olyan színészek adják hozzá a hangjukat, mint Peter Dinklage (Trónok harca) és Jason Sudeikis (A Miller család). Kiadóként a Sony Entertainmenthez tartozó Columbia Picturest jelölte meg a Rovio.

A cél egyértelmű, és a Rovio által is elismert: általános szórakoztatóipari márkává, tartalomgyártóvá és licenctulajdonossá válni. A stratégia viszont egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és ha a kiegészítők és licencek iránti kereslet idén is a korábbi két évben látotthoz hasonló ütemben fog csökkenni, a cég a mozifilm bemutatását (és az attól remélt népszerűségnövekedést) már negatív mérleggel várhatja.

A legnagyobb hazai IT kutatás adatfelvétele elindult, idén már AI kérdéssorral. Kérjük, szánj pár percet rá, ez közös érdekünk, hiszen enélkül nehéz meghozni technológiai vagy karrier döntéseket! A válaszadás anonim, illetve elérhetőek a korábbi évek eredményei is.

a címlapról

PEBBLE

2

Végleges az új Pebble órák dizájnja

2025. augusztus 15. 12:30

A márka visszakapta saját nevét, így Core 2 Duo helyett Pebble 2 Duo, a Core Time 2 helyett pedig Pebble Time 2 néven érkeznek az új órák, és véglegesek a specifikációk is.