Szerző: Bodnár Ádám

2014. október 29. 10:25

A régióban és Magyarországon is nőttek a PC-eladások

Nagyot nőttek a PC-eladások a harmadik negyedévben Magyarországon, a vállalati és otthoni szektorban is élénk volt a kereslet. A tabletpiac viszont már zsugorodik 2013 azonos időszakához képest.

Az EMEA régióban egészséges, 10 százalékos növekedést produkált a PC-piac a harmadik negyedévben, a hazánkat is tartalmazó CEE (Kelet-Közép Európa) területen viszont majdnem ugyanennyivel csökkent, jelentette az IDC. A CEE régióban ugyanakkor nagyon változó teljesítményt nyújtottak egyes országok, Magyarország a jobbak között volt.

Szépen nőttek a PC-eladások

Magyarországon erőteljesen növekedtek a PC-eladások a nyári negyedévben, tudta meg a HWSW Bagi Bencétől, az IDC elemzőjétől. Egy év alatt 24 százalékkal ugrottak meg az eladások darabszám tekintetében, az elemzőcég szerint a vállalati és a lakossági piacon egyaránt élénk volt a kereslet. A cégek folyamatosan frissítik gépparkjukat a Windows XP támogatásának kifutásával, de a lakossági vásárlók is szívesen költöttek személyi számítógépekre az iskolakezdési szezonban - sok nagy gyártó állt elő csalogató akciókkal.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A desktop PC-k forgalma enyhén csökkent tavalyhoz képest, ezt azonban bőven ellensúlyozni tudta a notebookok szegmensében tapasztalt közel 30 százalékos bővülés. Összességében a PC-piac 150 ezer darab felett volt a harmadik negyedévben, a gyártók versenyét a Lenovo nyerte, megelőzve a HP-t és az Acert, a dobogóról a Dell és az ASUS maradt le, mondta el a HWSW-nek Bence.

A kis androidos tabletek a legnépszerűbbek

A tabletpiac eközben enyhén csökkent - igaz, az éves szinten majdnem 3 százalékot kitevő olvadás ellenére is hatalmas, közel 95 ezer darabról beszélünk, amely megközelíti az eladott notebookok számát. A csökkenés oka itthon is ugyanaz, ami a világpiacon: a korábban megvásárolt eszközöket a felhasználók nem cserélik, mivel nincs a piacon olyan horderejű újdonság, amely miatt a régebbi eszközök egycsapásra korszerűtlennek tűnnének.

Egy piacot ismerő forrásunk szerint az androidos tabletekből elsősorban az olcsó,  7 hüvelykes modelleket keresik itthon - a nagyobb kijelzős, drágább androidos tabletek jobbára a polcokon porosodnak, olyan áron feltehetően inkább iPadet vesznek már a magyarok. Néhány éve szinte berobbantak a piacra a levehető billentyűzetes androidos tabletek, de mára ezeket szinte teljesen kiszorították a windowsos készülékek. A 2-in-1 gépek leginkább az olcsóbb notebookokkkal versenyeznek a vevők kegyeiért az üzletekben.

A tabletpiac vezető gyártója az ASUS volt a harmadik negyedévben, megelőzve a Samsungot, a képzeletbeli bronzérem az Apple-é. Az öt legnagyobb gyártó közé a Lenovo és a WayteQ fért még be az IDC adatai szerint.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról