Szerző: Koi Tamás

2013. június 17. 12:05

Duplájára nőhet a telefonadó

Ha a Parlament megszavazza az erről szóló jogszabálymódosítást, tovább nőhet a tavaly nyáron bevezetett telefonadó összege, de ezúttal csak a vállalkozásokra vonatkozóan. Lesznek, akik a dupláját fizetik a mostani összegnek.

Augusztus elsejétől jelentősen - a nagyobb forgalmú előfizetések esetén akár a duplájára - nőhet a vállalkozásokat érintő, a mobiltelefon- és vezetékestelefon-számla után fizetendő telefonadó, jelentette be mai sajtótájékoztatóján Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. Az adó alanya  továbbra is a szolgáltató marad, de a mobilcégek szinte biztosan áthárítják a vállalkozásokra a többletterheket, mely az egész üzleti szféra kommunikációs költéseire kihathat.

A miniszter által bejelentett adócsomag távközlési szektort érintő változásai közt két lényeges pont szerepel: egyrészt az egy percnyi telefonbeszélgetés, illetve egy SMS után fizetendő telefonadó mértéke 2 forintról 3 forintra emelkedik, az így beszedhető adó maximuma pedig előfizetésenként a jelenlegi 2500-ról 5000 forintra nő augusztus 1-től. Fontos, hogy a változás semmilyen szinten nem érinti a szolgáltatók lakossági ügyfélállományát, a megemelkedett terheket a vállalkozások által igényelt előfizetések után kell csak fizetni.

A most módosított adóformát az eredeti változatban tavaly májusban szavazta meg az Országgyűlés, az akkori nemzetgazdasági miniszter, Matolcsy György beterjesztésével. Az új adónem bevezetése óriási vihart kavart iparági körökben, különösen azért, mert a szektor szereplőinek akkor még egy másik adónem, az azóta megszűnt, távközlési iparágat érintő különadó is terhet jelentett.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A telefonadó tavalyi bevezetését a kormányzati szándék ellenére végül a lakosság és az üzleti szféra egyaránt a bőrén érezte: a mobiltelefon- és vezetékestelefon-szolgáltatók (előbbiek közül mindegyik, utóbbiaknál a többség) 2012 nyarán egyaránt felfelé korrigálták áraikat, ennek a gyakorlatnak azonban véget vetett az Elektronikus Hírközlési Törvény (Eht) tavaly őszi módosítása, mely szerint a cégek a megnövekedett adóterhekre hivatkozva nem emelhetnek árat.

A szolgáltatók mozgástere ezzel bár szűkült, de nem határolódott be teljesen, így például a Magyar Telekom már tavaly sem a szektort sújtó adókra hivatkozva emelt árakat (a Vodafone és a Telenor ellenben konkrétan megnevezte az adókat, mint az áremelés legfőbb előidézőjét). Emellett az sem világos, hogy a módosított Eht-ban szereplő tiltás csak a lakossági szolgáltatásokra vonatkozik, vagy minden szolgáltatásra.

Magyarországon egyébként sok vállalkozásnak a telefonadó bevezetése után is bőven megéri a mobilszolgáltatókkal flottaszerződéseket kötni. A vállalatok számára egyedileg kialakított tarifák a lakossági díjcsomagokhoz képest jelentős kedvezményeket kínálnak, így a már eleve kedvezőbb percdíjakon felül a nagyobb üzleti ügyfeleknek sokszor jár a másodpercalapú számlázás, vagy az ingyenes beszélgetés hálózaton/csoporton belül.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról