Szerző: Gálffy Csaba

2011. december 27. 13:35

Hirdetési felületté válik a Facebook hírfolyama

Kiterjeszti a hirdetési felületeket a hírfolyamra is a Facebook, így a jövőben a reklámok már nem korlátozódnak a jobbi hasábra. A közösségi oldal ígérete szerint kevés és releváns hirdetést jelenítenek majd meg.

Elkezdte értesíteni felhasználóit a hirdetési rendszer átalakításáról a világ legnagyobb közösségi oldala. A Facebook a bejelentkezés után röviddel külön üzenetben hívja fel a felhasználók figyelmét arra, hogy ők bizony hirdetési bevételekből élnek, az üzleti modellről pedig a mellékelt linken tudhat meg többet a látogató. A Facebook álláspontja szerint ezekre a hirdetésekre az oldal ingyenessége érdekében van szükség, ebből tartják el a fejlesztői csapatot és az oldal mögött álló infrastuktúrát.

Hirdetések lesznek a hírfolyamban

A linkelt oldalon azonban még nem sok szó esik a hirdetők felé már beharangozott nagy újdonságról, hogy a Sponsored Stories a jobboldali hasáb után immár a státuszüzeneteket és megosztásokat mutató hírfolyamnak ("news feed") is részévé válik. A Facebook számára bevételt generáló megjelenések egyértelmű, Sponsored jelölést kapnak. A kiszivárgott információk szerint ezt a hirdetési formát csak a legértékesebb hirdetők számára tartja fenn a Facebook, egy felhasználó egyetlen fizetett hirdetést láthat naponta, így az üzenetek nem generálnak túl nagy zajt. További megszorítás, hogy csak olyan forrásból származó hirdetések jelennek meg, amelyeket a felhasználó már 'lájkolt' - ezek lehetnek ismerősök, vagy céges oldalak (page-ek).

Ilyen lehet a hirdetés (forrás: TechCrunch)

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az elérhető képernyőmentések szerint a Sponsored jelölés a megosztások alatt, kis szürke betűkkel jelenik meg, az egyéb információk között. A fizetett hirdetések ezen kívül semmilyen vizuális megkülönböztető jegyet nem hordanak majd, így sem elhelyezésükben, sem a betűk vagy formák tekintetében nem különböznek a barátaink megosztásaitól. Ezzel a Facebook szerint megkerülhető a hagyományos "bannervakság", amely a vizuálisan kiemelt hirdetések legnagyobb átka.

A kiszivárgott információk szerint Sponsored Stories valamikor 2012 elején élesedik majd a felhasználók felé. Korábban a Facebook már futtatott hasonló hirdetéseket, 2006 és 2008 között voltak fizetett hirdetések a news feedben, azok azonban nem tudtak szervesen integrálódni a megosztások közé. A Facebook szerint az újabb implementációban ezt sikeresen megoldották, azzal, hogy csupán olyan aktivitásokat emel ki a rendszer, amelyekkel amúgy is találkozhattunk volna - barátaink egyes márkákkal kapcsolatos tevékenysége, illetve a lájkolt hirdetők oldalain közzétett információk. A Facebook algoritmusa ezeket normálisan alacsony prioritással kezeli, így csak az oldalukat sűrűn frissítők találkozhattak ezekkel az üzenetekkel. A jövőben a hirdetők pénzért cserébe garanciát kaphatnak, hogy ezek az üzenek eljutnak a megfelelő hallgatósághoz.

Mindenki megkapja

A Sponsored Stories jövőre esedékes élesedése minden felhasználót érint majd, nem lehet a beállításokból egyszerűen kikapcsolni majd - ilyen opció nem létezik. A hírek szerint a hirdetések egyelőre csupán a webes felületen jelennek meg, a mobilos böngészőkből illetve alkalmazásokból nézve ezek az üzenetek nem látszanak.

A Facebook februárban vágta vissza drasztikusan a vállalati oldalakkal kapcsolatos aktivitás megjelenítését, a közösségi oldalon tapasztalható zaj csökkentése érdekében. A HWSW már akkor megjósolta, hogy a lépés elsődleges célja minimalizálni az ingyen elérhető közönséget, a hirdetőket pedig a fizetett display hirdetések felé terelni. A Sponsored Stories segítségével pedig jövőre a cégek garanciát vásárolhatnak arra, hogy ami tavaly ilyenkor még ingyen megjelent, most újra elérje a közönséget.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról