Szerző: Dojcsák Dániel

2011. május 6. 14:31

Augusztusra megelőzi az Android Market az App Store-t

Az eladott okostelefonok számát vagy éppen az elmúlt időszakban mért fejlesztői attitűdöket tekintve senki nem kételkedhetett abban, hogy az etalonnak számító Apple App Store hamarosan lekerül a trónról, s az Android Market átveszi a vezetést az elérhető alkalmazások számában.

Az Apple alkalmazás-piactere masszívan növekszik indulása óta, s egyre több iPhone, iPod touch és immár iPad felhasználó egyre több alkalmazásból válogathat. A kezdeti exponenciális növekedés mára némileg lelassult, most ugyanez a mintázat az Android Marketen belül figyelhető meg.

1 milliónál több alkalmazás lesz

Az alkalmazás-piactereket is szemléző Distimo előrejelzése szerint az elkerülhetetlen helycsere már júliusban bekövetkezik. Egy másik cég, a németországi research2guidance jóslata ennél óvatosabb, de ott is idén nyárra, augusztusra várják a trónfosztást. A jelenlegi növekedési ütemből kiindulva az Android Market nyár végére 425 ezer alkalmazást kínál majd, meg fogja előzni az App Store-t, legalábbis darabszámban.

Áprilisban az Android Marketbe 28 ezer új alkalmazást regisztráltak, míg az Apple App Store csak 11 ezer új címmel gyarapodott. Az Apple-rajongók, akik eddig azzal büszkélkedtek, hogy az ő piacterükön van a legnagyobb választék, most kénytelenek lesznek beismerni, hogy a darabszám nem minden, és elkezdeni azzal érvelni, hogy inkább számít az, hogy ezeket az alkalmazásokat mennyien töltik le, ezek közül mennyi a fizetős és mennyi az ingyenes program, illetve milyen a minősége a kínálatnak.

Ebben a három utóbbi kategóriában ugyanis még mindig az Apple vezet. Emellett minden elemzés azt mutatja, hogy az alkalmazás-piactér univerzális sikere fordítottan arányos sikert jelent az átlagos fejlesztő számára. A kínálat bővülése az egy alkalmazásra jutó letöltések számát drámaian csökkenti, ezzel együtt a várható bevételeket is. A long-tail egyre csak nyúlik, egyre többen kell osztozzanak ugyanazon tortán, úgy, hogy közben persze az is dagad, de a kereslet növekedése messze alulmúlja a kínálatét. A tapasztalatok szerint az alkalmazásoknak csak az 5 százaléka hoz igazán s pénzt, a programok 95 százaléka kevés letöltéssel büszkélkedhet, s bevételt is csak keveset termelnek.

A legtöbb pénzt az App Store hozza

Az alkalmazások számának növekedése egy bizonyos pontig érdekes és releváns, de a jelenlegi szinten már teljesen mindegy, hogy 100 vagy 200 ezer olyan program van, amit nem tölt le szinte senki. A fenti számok alapvetően csak azt jelentik, hogy ma már mindkét platform iránt ugyanolyan lelkesedést táplálnak az alkalmazásfejlesztő cégek, s a korábbi évek luxusa, miszerint elegendő az iOS platformra elkészíteni egy alkalmazást, már nem megengedhető.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Sokkal érdekesebb a platformgyártó számára, hogy mennyi bevételt hoznak ezek a piacterek (igaz, a felhasználó szempontjából ez megint érdektelen). Az IHS ISuppli becslései szerint a tavalyi 2,1 milliárdos árbevétel helyett már 3,8 milliárdon osztozhatnak a legnagyobbak, mint az Apple, Google, Nokia és a RIM. A kaliforniai kutatócég szerint 2014-re pedig már 8,3 milliárdos lesz az okostelefonos és tabletes alkalmazások piaca.

Az egész történetet lendületbe hozó Apple annak ellenére, hogy a Google a fejére nőtt darabszámokban, még mindig a teljes piac háromnegyedét birtokolja, ha a vásárlások értékről van szó. Az Apple 2011-ben körülbelül 2,81 milliárd dolláros bevételt termel a fejlesztőknek és az Apple-nek, míg a második helyen lévő Android Market hiába négyszerezte meg tavalyi bevételeit, idén is csak 425 millió dolláros szeletre számíthat. Ennek az is az oka, hogy a két platform filozófiája eltérő: az Apple a vásárlásokból él, a Google viszont hirdetésekből, az Android Marketen ezért sokkal nagyobb az ingyenesen letölthető, de hirdetésekkel támogatott programok aránya, amelyek hosszú távon gyakran több bevételt termelnek, mintha a megvásárlásukért kellene fizetni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról