Szerző: Bodnár Ádám

2010. július 13. 15:28

Vakításból vásárolják az okostelefonokat a hazai cégek

Lesújtó képet fest a hazai vállalatok mobilos kultúrájáról a BellResearch kutatása. Egyre több okostelefon bukkan fel a cégeknél, de a képességeiket nem használják ki a dolgozók, inkább csak státusszimbólum szerepét töltik be.

Noha itthon is folyamatosan nő az okostelefonok piaca, a felhasználók döntő többsége korántsem aknázza ki a készülékek tudását, elsősorban a hívások bonyolítására, illetve az SMS-ek küldésére és fogadására használják ezeket a telefonokat a vállalati szektorban is – derült ki a BellResearch legfrissebb, magyar vállalatvezetők és IT-szakértők körében végzett kutatásából, amelyet a KFKI Akadémia legutóbbi rendezvényén mutattak be.

A BellResearch felmérése szerint a hazai vállalatok döntéshozói adott összeghatár vagy a készülékek funkcionalitása alapján választanak okostelefont kollégáik számára. Utóbbi esetében a választékot szűkítheti a technológiai kötöttség (például, ha a vállalaton belül már vannak Blackberry-k, akkor az új készülékek sem lehetnek iPhone-ok, vagy Android-alapú rendszerek). Miután az okostelefon-alkalmazások döntően kihasználatlanok a vállalti kultúrákban, a készülékkel kapcsolatos elvárások inkább a formatervre korlátozódnak és kevésbé a szolgáltatásokra. A presztízst sugárzó külsőt, illetve a jól látható, nagy kijelzőt emiatt is ítélték fontosnak a megkérdezettek.

Sugár Mihály, a BellResearch munkatársa szerint a céges készülékként használt okostelefonjaikon a munkatársak leginkább csak hívásokat bonyolítanak illetve SMS-eket fogadnak és küldenek, egyedül az e-mailezés és a naptár használata terén látható még némi előrelépés. Az egyéb okostelefonos alkalmazásokat viszont szinte figyelmen kívül hagyják a készülékek tulajdonosai.

Ennek a legfőbb magyarázata az lehet, hogy a vállaltvezetők még nem látják az okostelefonok helyét a cég infokommunikációs rendszerében, ezért a legtöbb helyen az üzletfejlesztést, illetve az IT-struktúrafejlesztést szolgáló stratégiában sem kapott szerepet az okostelefon. Az okok egyrészt az adatbiztonsági aggodalmakra vezethetőek vissza, másrészt a szoftverfrissítési nehézségekkel, a mobilok korlátozott IT-támogatásával függnek össze Sugár szerint.

Összefoglalásként Sugár Mihály megjegyezte, hogy az a dominancia, amely az okostelefonok lendületes térnyerését jellemzi a nemzetközi üzleti kommunikációban, Magyarországon még nem valószínűsíthető az elkövetkező időszakban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról