:

Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2005. január 26. 11:01

Megtévesztő reklám miatt negyvenmillió forintos bírságot köteles fizetni a T-Mobile

[HWSW] Negyvenmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a T-Mobile-t a Relax díjcsomaggal kapcsolatos tájékoztatás miatt. A mobilszolgáltató a "gondtalan telefonálás" ígéretével hirdette díjcsomagjait, a versenyhivatal szerint azonban a részleteket illetően már megtévesztő volt a tájékoztatás.

A GVH kifogásolta, hogy a reklámokban havidíjmentességet ígért a szolgáltató, a percdíjak szerepeltetése pedig azt az érzetet kelthette, hogy a csomagban percalapú díjazás érvényesül, holott a Relax csomagok egy havi fix összeg kedvező lebeszélését teszik lehetővé. A két elem összeolvasásával a fogyasztók azt hihették, hogy ha nem használják mobiltelefonjukat, fizetniük sem kell.

A versenyhivatal véleménye szerint a reklám hatását nem ellensúlyozta az üzletekben vagy az interneten adott tájékoztatás, az az elvárás pedig, hogy a fogyasztók tájékozódjanak a szerződés aláírása előtt, nem teszi jogszerűvé a szolgáltató magatartását.

A T-mobile a versenytanácsi határozatra válaszul kiadott közleményében kifejtette: a legfontosabbnak azt tartják, hogy előfizetőik megértették a tájékoztatás üzenetét. A szolgáltató jelezte: a döntéssel nem ért egyet, a határozat ellen bírósági keresettel él majd.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. május 2. 00:01

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.