Szerző: Bodnár Ádám

2001. június 18. 16:26

3,9 milliárd dollárt költöttek el az interneten az amerikaiak májusban - de vajon mire?

A Forrester Research és a Greenfield Online tizenhetedik alkalommal készített felmérést az észak-amerikai internetezők online vásárlási és költési szokásairól.

A ma nyilvánosságra hozott felmérés szerint a májusban online elköltött 3,9 milliárd dollár 10 százalékkal alacsonyabb az áprilisi 4,3 milliárdos szintnél. Az online vásárlók száma az áprilisi 15,7 millióról 14,8 millióra esett vissza, az egy személy által elköltött összeg pedig az áprilisi 273 dolláros átlagról 265 dollárra csökkent.

A felmérés szerint az amerikai és kanadai internetezők a legnagyobb összegeket repülőjegyre (698,3 millió $) és szállásfoglalásra (367 M$)költötték. Harmadik helyen áll a számítógépes hardver (304 M$) megelőzve a ruházatot (221 M$), háztartási- és szórakoztatóelektronikát (202 M$) és az autókölcsönzést (173 M$).

Áprilishoz képest az elköltött összeg tekintetében legnagyobb növekedést a sportszerek (74%), videók (61%), virágok (50%), zenei CD-k (45%), videojátékok (43%) és a szerszámok (35%) produkálták.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról