Szerző: Vörös Péter

2001. június 15. 00:55

Nő a Network Associates ázsiai forgalma

HIRDETÉS

[Bloomberg] George Samenuk, a McAfee antivírus program és egyéb biztonsági szoftverekről ismert amerikai szoftver gyártó, a Network Associates elnök-vezérigazgatója kijelentette, hogy a cég Ázsia/Csendes óceáni eladásainak növekedése meg fogja haladni a piaci versenytársak növekedését.

Samenuk egy sajtótájékoztatón azt is hozzátette, hogy ez azért is jelentős eredmény, mert a Symantec ázsiai növekedése 50% és a Trend Micro növekedése is erős lesz. "Úgy vélem ezek olyan célpontok, amelyeket meg kell haladnunk az Ázsia/Csendes óceáni régióban ... fő célunk az, hogy gyorsabban növekedjünk, mint a versenytársak" - mondta Samenuk.

Samenuk azzal magyarázta optimizmusát, hogy Ázsiában folyamatosan nő a PC ill. Internet használat. A cég azt szeretné, ha a nemzetközi forgalom a következő néhány évben a vállalat forgalmának 50%-át adná, szemben a jelenlegi 30%-os szinttel. Az első negyedévben a Network Associates forgalmának 67%-át adták az USA-beli eladások, míg 33%-ot tettek ki a nemzetközi bevételek. Samenuk elmondta, hogy a cég egyre több hangsúlyt, pénzt és tehetséget fektet a nemzetközi forgalom növelése érdekében.

Bár a Ázsia/Csendes óceáni régió lassuló gazdaságaiban az IT kiadások némileg csökkentek, a hálózat menedzsment ill. biztonsági szolgáltatások iránt most is jelentős a kereslet.

A cég 2001-ben 810-840 millió $-os forgalomra számít, szemben a tavaly elért 745 millió $-ral. Az első negyedévben a cég (az egyszeri költségeket nem számítva) 24,3 millió $-os (részvényenként 17 centes) pro forma nettó veszteséget ért el, szemben az előző év hasonló időszakában elért 30 millió $-os (részvényenként 20 centes) nyereséggel. A cég szerint még az idén sikerül újra nyereségessé válni.

Samenuk elmondta, hogy a következő hónapokban a cég a forgalom több, mint 20%-át fekteti kutatás-fejlesztésbe a globális piacokon, "az alkalmazottainkba, a marketingbe és a képzésbe fektetünk jelentős összegeket - ez a stratégiánk ahhoz, hogy legyőzzük a versenytársakat".

A cég legfontosabb nemzetközi piacai Japán, Ausztrália, Szingapúr, Hongkong, Kína és India.

a címlapról