Szerző: Vörös Péter

2001. június 12. 16:04

Microsoft ASP: elégedett ügyfelek

HIRDETÉS

[Microsoft] "Az ASP üzleti szemmel" elnevezéssel kis- és közepes vállalatok üzleti döntéshozói számára szervezett konferenciát a Microsoft Magyarország és az Accenture. A szemináriumon a szoftvergyártó hazai ASP szolgáltató partnerei, az ICON Kft. és a Matávcom bemutatták első, Microsoft-alkalmazásszolgáltatást igénybe vevő ügyfeleiket is. A tavaly év végi ASP stratégiai partnerségi megállapodások aláírása után az EuroCons Kft. és az Alföldi Gabona Rt. személyében immár elégedett ügyfeleket tudhatnak magukénak az említett ASP szolgáltatók.

Az IDC adatai szerint az ASP szolgáltatók világszerte 926 millió dolláros forgalmat értek el 2000-ben, mely messze meghaladta a várakozásokat. 2005-re ez a szám elérheti akár a 24 milliárd dollárt is. Az Egyesült Államok és Nyugat-Európa után hazánkban is egyre inkább növekszik az igény a szoftverek szolgáltatásként történő felhasználására. A közeljövőben további ASP szolgáltatók bejelentésére lehet számítani, melyeknek egyenként sok ezer asztali gépet kell majd kiszolgálni működésük gazdaságossá tétele érdekében.

Bővülő piac
A Microsoft hazai leányvállalata várakozásai szerint roppant mód kibővül szoftvereinek felhasználói köre, hiszen az ASP-modell révén olyan cégek is hozzájuthatnak termékeihez, melyek eddig kis méretük miatt nem engedhettek meg maguknak komolyabb informatikai fejlesztéseket. A szolgáltatók az irodai csomagok , a személyes termelékenységet fokozó Office termékcsalád mellett levelező, adatbázis-kezelő vagy akár az ezekre épülő számlázó, ügyfélnyilvántartó programokhoz is hozzájuthatnak az ASP szolgáltató partnerektől. A Microsoft Magyarország ASP előfizetéseinek értékesítésében is nagy szerepet szán a Microsoft Certified Partner minősítéssel rendelkező viszonteladóinak.

A legfőbb előnyök

  • Az ASP-modell a ráfordítás hatékonyságát növeli egyfelől az igények szerinti használat és az ehhez mért díjfizetés által, másfelől a mérethatékonyság megteremtésével. Lehetővé teszi, hogy a végfelhasználó alaptevékenységére összpontosítsa alaptőkéjét és figyelmét.
  • Az ASP-ken keresztül használt szoftverek teljes legalitást jelentenek, folyamatos a fejlesztés és verzióváltás. A legalitás fenntartása eddig sok adminisztrációs terhet rótt a végfelhasználókra, melyet az ASP előfizetés megold.
  • A szolgáltatók megbízható informatikai hátteret nyújtanak, s rendelkeznek azzal a magas szintű szaktudással mellyel szavatolható az alkalmazások minden szempontból biztonságos üzemeltetése.
  • Az adatok titkosságát és biztonságát a szolgáltató partnerek kiemelt fontossággal kezelik.
  • Az ASP-modell várható népszerűségét alátámasztja az a tény, hogy az alkalmazásszolgáltató havi díja költségként azonnal leírható, szemben a beruházással.
Az informatika felnőtt kora
Az alkalmazásszolgáltatók megjelenésével és szolgáltatásaik egyre népszerűbbé válásával az informatika átlépi a felnőttkor küszöbét, amikor hasonlóan elengedhetetlen része lesz egy vállalat működésének, mint a pénzügyei, amit hasonló szolgáltatóra (egy bankra) bíz. Ezen túlmenően az egész hazai IT iparág minőségi javulását eredményezheti a konstrukció azáltal, hogy a vállalatok IT szakemberei, akik eleddig a karbantartás alacsonyrendű feladatára fecsérelték energiáikat, immár valóban stratégiai tervezéssel foglalkozhatnak, közvetíthetnek az IT és az ipar között.
a címlapról