Szerző: Vörös Péter

2001. június 12. 00:40

AOL Time Warner-Legend Holdings megállapodás fogyasztói interaktív szolgáltatások kifejlesztésével kapcsolatban

HIRDETÉS

[CNET, Wall Street Journal] Az AOL Time Warner és a Legend Holdings Ltd., az első számú kínai PC gyártó és interaktív szolgáltató cég közös vállalkozást jelentett be hétfőn fogyasztói interaktív szolgáltatások kifejlesztéséhez a kínai piacra. Az AOL közölte, hogy a közös vállalat 51%-a lesz a Legend kezében, míg az AOL-é lesz az alaptőke 49%-a.

"Hiszem azt, hogy ez az együttműködés egy olyan stratégiai lépés, amelynek alapvető hatása lesz a kínai Internet-iparra", mondta Liu Chuanzhi, a Legend elnöke. Kína jelenleg tiltja a tartalomszolgáltatók külföldi tulajdonjogát.

A közös vállalat alaptőkéje 200 millió $ lesz, ehhez mindkét fél 100-100 millió $-ral fog hozzájárulni. Az AOL kijelentette, hogy az új vállalat az AOL technológiáját és az online szolgáltatások terén szerzett tapasztalatait kombinálja össze a Legendnek a kínai fogyasztói PC ill. interaktív szolgáltatás piacokon felhalmozott gyakorlatával.

A közös vállalkozás révén az AOL-nak jelentős előnye lesz az olyan nagyságokkal szemben, mint a Yahoo és a Terra Lycos. Elemzők szerint a kínai Internet-piac előbb vagy utóbb igen nagy lesz, és bárki lép elsőként ezen a piacon, annak jelentős előnye van. Az már kevésbé világos, hogy mit nyer az ügyleten a Legend: talán az az egy előnye van az ügyletnek a Legend számára, hogy így nem egy másik internetszolgáltató áll össze az AOL-lal.

Az AOL elmondta, hogy a közös vállalat olyan tevékenységeket fog folytatni, amelyek megfelelnek a kínai előírásoknak és a kormány politikájának. A vállalat interaktív szolgáltatási tanácsadást és műszaki támogatást fog nyújtani rövid távon. Idővel a közös vállalat ki fogja terjeszteni tevékenységeit, mihelyt Kína tagja lesz a Világkereskedelmi Szervezetnek (World Trade Organization, WTO) és más fejlesztési lehetőségek is rendelkezésre fognak állni.

Májusban a Legend Holdings-nak 1,7 millió interaktív szolgáltatás és 2,9 millió regisztrált e-mail felhasználója volt. A cég weboldalának letöltés száma napi 34 millió körül van.

A Merrill Lynch szerint az online hirdetési kiadások Kínában várhatóan 80 millió $-t fognak kitenni az idén.

a címlapról