Szerző: Barna József

2001. május 21. 21:59

Virtuális aukciós ház az Origón: hírességek személyes tárgyai kerülnek kalapács alá a nyitáskor

[Axelero] Magyarország leglátogatottabb internetes oldala az [origo] (www.origo.hu) új szolgáltatással bővül, amelyet a portál új partner bevonásával valósít meg. Május 21-én kezdi meg működését az [origo]-n az aXio (www.axio.hu) on-line aukciós piactér, Magyarország vezető online aukciósháza és vezető portálja együttműködése révén.

A napi másfélmillió oldalletöltéssel rendelkező [origo] május 21-től egy Magyarországon még kevéssé ismert új szolgáltatással: on-line aukciós piactérrel bővül.

Ez az USA-ban és Nyugat Európában már jól bevált kereskedelmi forma tulajdonképpen átmenet a "hagyományos" B2C-B2B (business to consumer - business to business) e-commerce tevékenység és az apróhirdetés között. Felületén több különböző üzleti modell segítségével gyakorlatilag mindenki kereskedhet - alacsony fajlagos költségek mellett, hiszen az internetes árverés sajátossága révén a vevő és az eladó közvetlen kapcsolatba kerül, a köztes értékesítési csatornák költsége a termék árában nem jelentkezik. Az aukciós site-ok előnye, hogy az eladó optimális esetben a legjobb árat kapja termékéért és emellett a vevő is megfelelő árat tud elérni. Az aukciós site azon ritka e-commerce megoldások közé tartozik, amelyről világszerte már kiderült, hogy képes nyereségesen működni.

Míg az ismert B2C elektronikus kereskedelem egyirányú folyamat, az aukciós piactér biztosítja az interaktivitást az internetes kereskedelemben. Igaz, az itt felkínált új és használt termékek egy jelentős része profi eladók portékája, a fogyasztó itt azonban nemcsak arra "jogosult", hogy regisztráljon és fizessen, hanem bármikor ő is eladóvá válhat, jövedelemre tehet szert. A folyamat azonban a tapasztalatok alapján nem áll meg itt, hanem a kereskedésből egy önmagát formáló közösség is felépül.

Az ebben rejlő fogyasztói igényt és lehetőségeket ismerte fel a nemrég megújult Axelero Rt., amikor az aXio online aukciósházzal exkluzív stratégiai megállapodást kötött. A megállapodás eredménye az [origo] aukció - aXio. Egy olyan online szolgáltatás, amelyben párosul az [origo] népszerűsége és az aXio szakértelme annak érdekében, hogy Magyarországon is létrejöhessen egy igazán hatékony és demokratikus online piactér.

Az [origo] aukció - aXio már indulásakor is többféle szolgáltatást nyújt a magyar internethasználóknak. Az aukció mellett lehetőség van meghosszabbított árverések indítására is, amely tulajdonképpen átmenet az aukció és a fix áras értékesítés között. Bármikor alkalmazható az úgynevezett "nyerő ár", amellyel az eladó lehetőséget ad a vevőnek, hogy egy kellően magas ár megajánlása esetén az aukciót idő előtt lezárva azonnal hozzájusson a tárgyhoz. Ezáltal a vevő egyrészt nem kell, hogy versenybe szálljon a tárgyért, másrészt biztos lehet benne, hogy gyorsan hozzájut az áhított portékához. Az eladó pedig gyorsabban jut a pénzéhez, ezáltal jobban forog a raktárkészlete is.

Talán a legérdekesebb szolgáltatás az aXio.Live program, amely Közép-Kelet Európában másodszor, megteremtette a hidat a tradicionális aukciók és a virtuális világ között. Az aXio.Live valós idejű interaktív aukcióközvetítésre szolgál az interneten keresztül. Segítségével bárki megtekintheti egy hagyományos aukció virtuális katalógusát, vételi megbízásokat adhat, bejelentkezhet egy adott aukcióra, sőt licitálhat is a jelenlévőkkel egy időben - a világ bármely pontjáról. A hagyományos aukciósházak és vevőik számára fejlesztett szolgáltatás már túl van a tűzpróbán, komoly sikerrel közvetített több árverést is. Az első közvetítés alkalmával a bevétel 43%-a származott elsősorban külföldi internetes licitálóktól. Várható tehát, hogy az [origo] széles kört lefedő táborából a műkincsek iránt érdeklődő rétegek számára is hasznos szolgáltatást nyújt majd az új aukciós piactér. A soron következő élő közvetítés május 24-én lesz, amikor a Múzeum Antikvárium tavaszi árverésén vehetnek részt otthonról is az érdeklődők, az interneten keresztül.

Az Indulás látványos lesz, naponta indulnak majd érdekes és hasznos tárgyak, gyakran 100 Ft kikiáltási áron, többek között olyan neves üzleti partnerekkel, mint a Compaq, a Vista és a The Phone House. Nem sokkal az indulást követően hírességek is képviseltetik magukat, akik jótékonysági célból felajánlottak néhányat saját holmiijaik közül. Így május végétől licitálhatunk többek között a Vtech együttes, Alföldi Róbert, Fábry Sándor vagy Kósa L. Adolf személyes tárgyaira, ruhadarabjaira.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról