Szerző: Vörös Péter

2001. május 9. 19:01

ADSL-lel kapcsolatos elvárások és felhasználói szokások Japánban

[AsiaBizTech] A Nikkei Netnavigator piackutató intézet felmérése szerint Japánban az ADSL szolgáltatásra várók közül sokan leginkább élvezhető minőségű mozgóképek letöltésére vágynak, de a tényleges ADSL felhasználók többsége a hagyományos Web-böngészésre használja a broadband szolgáltatást.

[AsiaBizTech] A Nikkei Netnavigator piackutató intézet felmérése szerint Japánban az ADSL szolgáltatásra várók közül sokan leginkább élvezhető minőségű mozgóképek letöltésére vágynak, de a tényleges ADSL felhasználók többsége a hagyományos Web-böngészésre használja a broadband szolgáltatást.

Ezek szerint a várakozásoktól eltérő a tényleges előfizetői magatartás, a Web-helyek böngészése és a szoftverek letöltése az előzetes várakozásoknál jóval nagyobb szerepet tölt be az ADSL felhasználók körében.

A következő táblázat azt mutatja, hogy miként alakulnak az ADSL felhasználással kapcsolatos előzetes várakozások azok között, akik tervezik a szolgáltatás használatát:

1. Mozgóképek nézése
74,6%
2. Szoftverek letöltése
66,4%
3. Web-helyek böngészése
45,9%

Amint az látható, az ADSL szolgáltatás bevezetése előtt igen magas a mozgóképek nézésével kapcsolatos várakozás. Ezzel szemben azon felhasználók körében, akik már élvezik az ADSL szolgáltatás nyújtotta előnyöket, a tényleges felhasználás az alábbiak szerint alakul:

1.

Web-helyek böngészése

80,2%
2. Szoftverek letöltése
73,5%
3. Mozgóképek nézése
57,4%

A Web-helyek böngészése jelentősen magasabb a korábbi várakozásokhoz képest, míg a mozgóképek nézése jóval alacsonyabb.

A véleményekkel kapcsolatos kérdőíven sokan jelezték azt, hogy a megfelelő tartalom hiányában ilyen alacsony a mozgóképek nézésének aránya, azaz nagyon kevés olyan szolgáltató van egyelőre Japánban, amely már a broadband hozzáférésre hegyezné ki az általa nyújtott tartalmat.

Érdekes a következő összehasonlító táblázat, amelyben az ADSL-re várakozók és az ADSL-t már használók véleményét hasonlítja össze a Nikkei Netnavigator.

 
Már használja az ADSL-t
Tervezi az ADSL használatát
Web-helyek böngészése
80,2%
45,9%
E-mail
44,4%
26,2%
Instant messaging (pl. ICQ)
5,6%
13,9%
Web-helyek létrehozása
6,2%
7,4%
BBS
8,0%
15,6%
Zenei tartalom
19,1%
13,1%
Mozgókép tartalom
40,7%
46,7%
Hálózati játékok
57,4%
74,6%
Online vásárlás/aukciók
14,8%
20,5%
Szofterek letöltése
73,5%
66,4%
Videó chat
1,9%
13,1%
Hang chat
3,1%
26,2%
Internet telefonálás
4,3%
5,7%
Adatok: Nikkei Netnavigator

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról