Szerző: Vörös Péter

2001. április 28. 10:11

A 2000. április - 2001 március közötti időszakban 31%-kal nőttek a PC eladások Japánban

[CNET] A 2001. márciusával zárult egy éves időszakot tekintve a szigetországban eladott PC-k száma 13,99 millió darabra nőtt, ez 31%-os növekedés az előző évhez képest (Japánban a vállalatok pénzügyi éve március 31-én zárul, ezért a legtöbb összehasonlításban is ezt az időszakot használják az elemzők). A MultiMedia Research Institute piackutató cég szerint az emelkedés annak köszönhető, hogy egyre többen csatlakoznak a világhálóra.

HIRDETÉS

[CNET] A 2001. márciusával zárult egy éves időszakot tekintve a szigetországban eladott PC-k száma 13,99 millió darabra nőtt, ez 31%-os növekedés az előző évhez képest (Japánban a vállalatok pénzügyi éve március 31-én zárul, ezért a legtöbb összehasonlításban is ezt az időszakot használják az elemzők). A MultiMedia Research Institute piackutató cég szerint az emelkedés annak köszönhető, hogy egyre többen csatlakoznak a világhálóra.

A MultiMedia adatai szerint Japánban a potenciális PC vásárlók 40,5 %-ának már van(nak) PC-je(i), tavaly ugyanez a szám 32,7% volt.

Az első öt PC gyártó a NEC, a Fujitsu, az IBM Japan, a Sony és a Toshiba volt. A Sony főként Vaio notebookjai sikerének köszönhetően előzte meg a Toshibat. A Compaq a korábbi 8. helyről a 6. helyre lépett előre, főként az olcsó Presario modellek forgalmának eredményeként.

A MultiMedia előrejelzései szerint a következő egy éves időszakban a PC forgalom Japánban 7%-kal 15 millió darabra fog nőni, amiben jelentős része lesz a továbbra is erős vállalati keresletnek és az oktatási intézmények vásárlásainak.

a címlapról