Szerző: Barna József

2001. április 26. 20:17

Angol legenda: félelem, bizonytalanság és kétkedés - az Intel új marketingstratégiája?

A ZDNet oldalain jelent meg egy rendkívül érdekes, noha lakonikus írás Bill Machrone virtuális tollából. A cikkben a szerző az Intel által az AMD ellen folytatott FUD (Fear, Uncertainty, Doubt) marketingstratégiát elemzi, különös tekintettel az utóbbi HyperTransport technológiájára. Hogy mi is a FUD receptje? Íme:

A ZDNet oldalain jelent meg egy rendkívül érdekes, noha lakonikus írás Bill Machrone virtuális tollából. A cikkben a szerző az Intel által az AMD ellen folytatott FUD (Fear, Uncertainty, Doubt) marketingstratégiát elemzi, különös tekintettel az utóbbi HyperTransport technológiájára. Hogy mi is a FUD receptje? Íme:
Félelem. Bizonytalanság. Kétkedés. E preemptív marketingstratégiát az IBM találta fel, a Microsoft fejlesztette tökélyre, és minden technológiai fölénnyel rendelkező cég alkalmazza. Minden új, komplex és kevéssé érthető technológia bevezetésekor igen könnyű FBK-t (félelmet, bizonytalanságot és kétkedést) kelteni partnereinkben, s így tenni őket gyanakvóvá versenytársaink állításaival, termékeivel kapcsolatban. Gyakran még arra sincsen szükség, hogy új terméket vezessünk be: elég csupán finoman utalni arra, hogy nekünk valami jobb van a tarsolyunkban, vagy éppen valamiféle olyan kutatási eredményt publikálni, amely a versenytárs technológiáját diszkreditálja.
Az elsősorban az AMD HyperTransport technológiájára kihegyezett angol nyelvű cikk itt olvasható.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról