Szerző: Vörös Péter

2001. április 17. 00:37

2000-ben Dél-Korea megközelítette Japánt a nagyméretű TFT-LCD termelés terén

[AsiaBizTech] Dél-Korea és Tajvan jelentősen növelte nagy méretű TFT-LCD termelését a millennium évében, így Japán részesedése az 1999-es 63,1%-ról 51,5%-ra csökkent le 2000-ben. A japán vállalatok összesített termelése 15,95 millió kijelző volt 2000-ben, ez 14,1%-os növekedés 1999-hez képest. A dél-koreai vállalatok termelése 47,3%-kal, 11,3 millió kijelzőre nőtt, míg a tajvani cégek nagy kijelző termelése az 1999-es évhez képest több, mint hatszorosára, 3,72 millió darabra nőtt. Ezzel a globális piac 36,5%-át mondhatja magáénak Dél-Korea, míg Tajvané 12,0%.

[AsiaBizTech] Dél-Korea és Tajvan jelentősen növelte nagy méretű TFT-LCD termelését a millennium évében, így Japán részesedése az 1999-es 63,1%-ról 51,5%-ra csökkent le 2000-ben. A japán vállalatok összesített termelése 15,95 millió kijelző volt 2000-ben, ez 14,1%-os növekedés 1999-hez képest. A dél-koreai vállalatok termelése 47,3%-kal, 11,3 millió kijelzőre nőtt, míg a tajvani cégek nagy kijelző termelése az 1999-es évhez képest több, mint hatszorosára, 3,72 millió darabra nőtt. Ezzel a globális piac 36,5%-át mondhatja magáénak Dél-Korea, míg Tajvané 12,0%.

Számos japán LCD gyártó kezdte az utóbbi időben a figyelmét a kicsi ill. közepes méretű LCD-k gyártására összpontosítani: ezeket mobil telefonokban és más információs eszközökben használják, szemben a nagy méretű LCD-kkel, amelyeket laptop PC-kben és LCD monitorokban használnak. Ennek az lehet az eredménye, hogy Japán most még meglévő előnye egyre jobban el fog tűnni Dél-Koreával és Tajvannal szemben az idén.

A gyártók sorrendje a következőképpen alakult: az első helyen a Samsung Electronics állt, amely 1,5%-kal 19,3%-ra növelte részesedését, megerősítve vezető helyét. A második helyen az LG.Philips LCD állt, amelynek részesedése enyhén (15,0%-ról 14,2%-ra) csökkent. A harmadik helyen az IBM Japan és a Toshiba közös vállalata állt, amelynek piaci részesedése 13,7%-ról 10,4%-ra esett vissza. A negyedik és az ötödik helyen szerepcsere történt: a Hitachi feljött a negyedik helyre és 9,8%-os piaci részesedést tudhat magáénak, míg a Sharp az ötödik helyre esett vissza 7,8%-os piaci részesedésével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról