Szerző: tm

2001. április 12. 02:53

A Yahoo szorosabbra húzza a nadrágszíjat: 400 alkalmazottjától válik meg az e-cég

yahoo [TechNews] Az idei első negyedév a Yahoo számára sem hozott sikert. Szemben a tavalyi 230 millió dolláros összbevételével, az idei 180,2 milliós forgalom alulmúlta a korábbi eredményeket. A Yahoo költségcsökkentésre hivatkozva bejelentette, hogy megválik alkalmazottjainak 12%-tól, ami jelen esetben négyszáz munkahelyet érint.

Szerdai bejelentésével a Yahoo is csatlakozott azokhoz az internetes cégekhez, amelyek alkalmazottaik elbocsátásával remélnek enyhíteni pénzügyi problémáikon.

Tim Koogle, a Yahoo vezérigazgatója közleményt adott ki, melyben tudatta: a döntés fájdalmas volt ugyan, de szükséges ahhoz, hogy a cég képes legyen megőrizni piaci pozícióját és képességét a fejlődésre. Koogle-ról is volt szó a közleményben, aki bár továbbra is megtartja elnöki posztját, inkább a háttérből figyeli majd az eseményeket. A cég már keresi a lehetséges utódjelölteket. Ezzel kapcsolatos még, hogy a nemzetközi kapcsolatokért felelős vezető, Heather Killen szintén elhagyja a Yahoo-t.

Természetesen az elbocsátásokon kívül további költségcsökkentő intézkedéseket is foganatosítanak; néhány "másodlagos szolgáltatás" leállításával, a reklám és promóciós költségek csökkentésével, erőforrás-kihelyezéssel, az üzlet központosításával remélnek további forrásokat fölszabadítani.

A "dotcom" cégeket sújtó általános visszaesés ellenére néhány piaci elemző bizakodóan nyilatkozott a vállalat jövőjét illetően, bár azt elismerték, hogy az idei év nehéz lesz a Yahoo-nak is. Susan Decker, a Yahoo vezető gazdasági felelőse szerint a vállalat jó úton halad a "dotcom" cégekben csalódott ügyfelek bizalmának visszaszerzésében, és év végéig 70-80%-os bevételnövekedést vár.

A várható bevételnövekedés ellenére többen is kétségeiknek adtak hangot, és attól tartanak, hogy a gyengébb tőzsdei szereplés hatására bizonyos befektetői körök esetleg kivonnák érdekeltségeiket a cégből.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról